محل تبلیغات شما

<--306px-->
طالبان، ملاقات زنان افغانستانی با پزشکان مرد را در ولایت بلخ ممنوع اعلام کردند؛ طالبان، ملاقات زنان افغانستانی با پزشکان مرد را در ولایت بلخ ممنوع اعلام کردند؛

طالبان، ملاقات زنان افغانستانی با پزشکان مرد را در ولایت بلخ ممنوع اعلام کردند؛

بر اساس گزارش‌ها، طالبان در ولایت بلخ، قانونی را تصویب کرده است که زنان را از مراجعه به پزشکان مرد منع کرده است.

بر اساس گزارش نشریه پاکستانی  The Current و به نقل از روزنامه افغانستانی هشت صبح، ریاست امور عمومی و استماع شکایات طالبان در ولایت بلخ اخیراً این خبر را اعلام کرده است. 

بر اساس گزارش‌ها، رهبری ولایت، فضاهای کاری جداگانه برای کارگران مرد و زن شفاخانه ایجاد خواهد کرد و پزشکان مرد را از رفتن به اتاق‌ها با بیماران زن منع خواهد کرد.

طالبان تعدادی از محدودیت‌ها را برای زنان از جمله ممنوعیت تحصیل وضع کرده است. آن‌ها زنان و دختران از حضور در مکاتب و دانش‌گاه در ماه دسامبر سال گذشته منع کردند. در نوامبر ۲٠۲۲، ورود زنان به پارک‌ها یا نمایش‌گاه‌های تفریحی کابل را ممنوع کردند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) هفته گذشته " نگرانی عمیق" خود را درباره تضعیف حقوق زنان در کشور ابراز کرد. این بیانیه از طالبان خواسته است که "در اسرع وقت مکاتب را بازگشایی کنند و به سرعت این سیاست‌ها و اقداماتی را که نشان دهنده کاهش فزاینده احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی است، معکوس کنند." 

کشورهای گروه هفت (G-7) نیز از طالبان خواسته‌اند که ممنوعیت خود را برای امدادگران زن "فورا" لغو کنند.

طالبان سالن‌های زیبایی را تعطیل می‌کنند؛
به گزارش رسانه‌های افغانستان، طالبان در بغلان به صاحبان زمین و فروشندگان دستور داده‌اند که علاوه بر تعطیلی کسب و کار، به هیچ یک از صاحبان سالن‌های زیبایی زن، دکان را به  اجاره ندهند. سالن‌های زیبایی در ولایت‌های قندوز، تخار و بدخشان در سال ۲٠۲۱ توسط طالبان بسته شده بود.

شبنم نسیمی، مشاور سابق وزیر امور اسکان و مهاجرین افغانستان، روز سه‌شنبه در توییتی، دستورات اخیر بر زنان افغانستانی را محکوم کرد و نوشت:" طالبان طبق گزارش‌ها به تمام سالن‌های زیبایی زنان در شماری از ولایات افغانستان دستور داده‌اند که تعطیل شوند. آن‌ها نامه‌هایی برای صاحب‌خانه‌ها و دکان‌ها فرستاده‌اند و به آن‌ها گفته‌اند که ملک خود را به زنان اجاره ندهند."

 وی افزود: "با این حال سکوت شرم‌آور در قبال جنگ طالبان علیه زنان ادامه دارد."

طالبان از زنان می‌خواهند که موها و صورت خود را در ملاء عام بپوشانند و آن‌ها را از رفتن به پارک‌ها و ورزش‌گاه‌ها منع کرده‌اند. 

آن‌ها توانایی زنان برای کار در خارج از خانه را به شدت محدود کرده‌اند و اخیراً سازمان‌های غیردولتی را از استخدام زنان منع کرده‌اند، اقدامی که می‌تواند جریان حیاتی کمک‌ها را فلج کند.

مطالب بیشتری در این بخش