محل تبلیغات شما

<--306px-->
صدها پناه‌جوی افغانستانی در پاکستان، برای مقابله با ظلم طالبان اخراج شدند؛ صدها پناه‌جوی افغانستانی در پاکستان، برای مقابله با ظلم طالبان اخراج شدند؛

صدها پناه‌جوی افغانستانی در پاکستان، برای مقابله با ظلم طالبان اخراج شدند؛

پاکستان بیش از ۶٠٠ افغانستانی را، در سه روز گذشته در سرکوب تازه‌ی مهاجران و آغاز تهدید آشکار طالبان برای این کشور، اخراج کرده است.

روز شنبه ۳٠۲ نفر از ولایت سند بازداشت شده و روز دوشنبه به افغانستان بازگردانده شدند. این افراد شامل ۶۳ زن و ۷۱ کودک هستند. انتظار می‌رود ۸٠٠ نفر دیگر نیز در روزهای آینده اخراج شوند.

از زمان به قدرت رسیدن طالبان در اگست ۲٠۲۱، حدود ۲.۵ هزار افغانستانی به پاکستان پناهنده شده‌اند.

سال گذشته، پاکستان اخراج افغانستانی‌ها را به دلیل ورود غیرقانونی به کشور آغاز کرد اما، دست‌گیری‌ها و بازداشت‌ها از ماه اکتبر افزایش یافته است.

گاردین به نقل از وکلای دادگستری گزارش داد که نزدیک به ۱۴٠٠ افغانستانی،۱۲۹ زن و ۱۷۸ کودک، در کراچی و حیدرآباد بازداشت شده‌اند که بیش‌ترین تعداد دست‌گیری‌ها در پاکستان تاکنون بوده است.

مونیزا کاکار، یک وکیل حقوق بشر مستقر در کراچی، گفت که تقریباً ۴٠٠ نفر از افغانستانی‌های دست‌گیر شده. بازداشت‌شدگان، روادید معتبر در پاسپورت یا کارت‌های اقامت خود را نیز همرای خود داشتند. او افزود که پلیس قبل از زندانی‌شدن،  آن‌ها را ضبط کرده است.

عمر ایجاز گیلانی، یک وکیل مستقر در اسلام آباد، گفت که اخراج افغانستانی‌ها "نقض آشکار اصل عدم اخراج" است. او از کمیسیون ملی حقوق بشر کشور خواست تا به مقامات دستور دهد که اخراج‌ها را متوقف کنند اما، مقامات از اقدامات خود دفاع کرده‌اند. 

مرتضی وهاب، مشاور وزیر ارشد سند، گفت:" دولت فقط علیه مهاجران غیرقانونی اقدام می‌کند."

مطالب بیشتری در این بخش