محل تبلیغات شما

<--306px-->
طالبان خواستار محاکمه شاهزاده هری به دلیل اعتراف طالبان خواستار محاکمه شاهزاده هری به دلیل اعتراف

طالبان خواستار محاکمه شاهزاده هری به دلیل اعتراف "با افتخار" به قتل ۲۵ افغانستانی شدند؛

شاهزاده هری، دوک ساسکس، در رابطه با کشته شدن ۲۵ جنگ‌جوی افغانستانی در دوران خدمتش در ارتش بریتانیا با درخواست‌هایی برای پی‌گرد قانونی مواجه شده است. این درخواستی‌ها، هم از سوی اعضای طالبان و هم از بستگان قربانیان حملات هوایی انجام شده توسط نیروهای بریتانیا صورت گرفته است.

 بر اساس گزارش اسکای نیوز، توبیاس الوود، نماینده حزب محافظه کار، رئیس کمیته دفاعی عوام نیز پیش‌نهاد کرده است که پذیرش شاهزاده می‌تواند خطرات امنیتی را برای بازی‌های Invictus ایجاد کند، رویدادی که توسط هری تأسیس شده و به بازپروری کهنه سربازان کمک می‌کند.

شاهزاده هری دو وظیفه در افغانستان انجام داد، از جمله یکی از آن‌ها بین سال های ۲٠۱۲ و ۲٠۱۳ بود که در آن به عنوان کمک خلبان هلیکوپترهای تهاجمی آپاچی عمل کرد. بنا بر گزارش‌ها، هری در خاطرات اخیر خود "Spare" به کشتن ۲۵ مبارز اعتراف کرد و از آن‌ها به عنوان "مهره‌های شطرنج" یاد کرد. 

ملا عبدالله، یکی از بستگان قربانی یک حمله هوایی در سال ۲٠۱۱ که گمان می‌رود توسط نیروهای بریتانیا انجام شده باشد، از جمله کسانی است که خواستار محاکمه هری شده است.

طالبان به دنبال پی‌گرد قانونی شاهزاده هری هستند؛
بر اساس گزارش اسکای نیوز، عبدالله در حالی که در بازار روستای یخچال بود، بر اثر حمله هوایی به خانه‌اش ۹ نفر از اعضای خانواده‌اش را از دست داد. وی اظهار داشت که او و خانواده‌اش به دنبال "غرامت برای خسارات" هستند و از جامعه جهانی خواست تا هری را محاکمه کنند.

 در ولایت هلمند، جایی که نیروهای بریتانیا بین سال‌های ۲٠٠۵ تا ۲٠۱۴ مستقر بودند، گروهی از مقامات و معترضان طالبان نیز خواستار محاکمه هری در دادگاه بین‌المللی و مجازات جامعه جهانی شدند.

حمیدالله حمیدی، یکی از اعضای شورای ولایتی هلمند، گفت که اقدامات هری مایه‌ی شرمساری است و بر روابط بریتانیا و افغانستان تأثیر خواهد گذاشت.

 سمیع الله سید، معاون آموزش و پرورش هلمند، نه تنها از هری، بلکه از همه کسانی که به افغانستان حمله کردند، خواست که در قبال اقدامات خود پاسخ‌گو باشند.

شاهزاده هری در کتاب خود نوشت که قتل ۲۵ افغانستانی "چیزی نبود که من را سرشار از رضایت کند، اما شرمنده هم نبودم". 

این افشاگری توسط الوود به عنوان "بی‌مورد" توصیف شده است، او ابراز نگرانی کرد که ممکن است پیامدهای امنیتی برای بازی‌های Invictus داشته باشد.

 الوود اظهار داشت که نگران این است که این رویداد که "برای کهنه سربازان برای کمک به توانبخشی بسیار مهم بوده" به دلیل خطرات امنیتی احتمالی مشارکت هری آسیب ببیند.

مطالب بیشتری در این بخش