محل تبلیغات شما

<--306px-->
واکنش تند رهبر طالبان در مقابل ادعای هری؛ واکنش تند رهبر طالبان در مقابل ادعای هری؛

واکنش تند رهبر طالبان در مقابل ادعای هری؛

 شاهزاده هری، در کتاب خاطرات خود که به تازگی نوشته است، ادعا کرده که در جریان مأموریتش در افغانستان  ۲۵ نفر را کشته است. 

پس از اینکه شاهزاده هری ادعا کرد در حالی که به عنوان خلبان در ارتش بریتانیا خدمت می کرد ۲۵ نفر را در افغانستان کشته است؛ انس حقانی رهبر طالبان، در مقابل این ادعای هری واکنش تندی نشان داده است و دوک ساسکس را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

 حقانی شاهزاده هری را محکوم کرده و مدعی شده است:" آن‌هایی که او کشته است "شطرنج" نبودند بلکه انسان بودند.

رسانه‌های بریتانیایی گزارش دادند که شاهزاده هری در زندگی‌نامه‌ی خود که قرار است هفته آینده منتشر شود، در طول نبردش، قتل را به‌عنوان برداشتن مهره‌های شطرنج از روی تخته توصیف کرده است. 

او فاش کرد که در شش مأموریت به عنوان خلبان جنگنده شرکت کرده و در این مدت جان انسان‌هایی را گرفته است و افزود که از اقدامات خود" نه افتخار می‌کند و نه شرمنده است"

رهبر طالبان، تصویری از جلد این خاطرات را به اشتراک گذاشت و در توئیتر نوشت:" آقای هری! آن‌هایی که شما کشتید مهره‌های شطرنج نبودند، آن‌ها انسان بودند. آن‌ها خانواده‌هایی داشتند که منتظر بازگشت‌شان بودند."

وی در ادامه گفت:" در میان قاتلان افغانستانی، عده‌ی زیادی نجابت ندارند که وجدان خود را آشکار کنند و به جنایات جنگی خود اعتراف کنند."

او در صحبت‌هایش افزود:" حقیقت آن چیزی است که شما گفتید، مردم بی‌گناه ما برای سربازان، رهبران نظامی و سیاسی شما مهره‌های شطرنج بودند، با این حال، شما در آن "بازی مربع" سفید و سیاه شکست خوردید.

حقانی در ادامه توئیتر نوشت:" انتظار ندارم دادگاه کیفری بین‌المللی شما را احضار کند یا فعالان حقوق بشر شما را محکوم کنند زیرا؛ آن‌ها در مقابل عمل‌کرد شما کر و کور هستند اما، امیدوارم این جنایات در تاریخ بشریت به یادگار بماند."

شاهزاده هری در مورد ماهیت این قتل‌ها توضیح بیش‌تری نداد، اما گفت که تعداد بدن او ۲۵ است. او در کتاب آینده نوشت: "این عددی نیست که من را با رضایت همراه کند ام، باعث شرمساری من هم نمی‌شود." 

تکان دهنده‌ترین اتفاقات شاهزاده هری که در خاطراتش ذکر شده، این است که او ادعا می‌کند که برادرش در سال ۲٠۱۹ طی یک نزاع به او حمله فیزیکی کرد. او به نقل از بی بی سی نوشت: "او یقه من را گرفت."

این مشاجره زمانی رخ داد که شاهزاده ویلیام،  همسر هری" مگان مارکل را " بی ادب و ساینده خواند. هری نوشت: "او یقه‌ام را گرفت، گردن‌بندم را پاره کرد و مرا به زمین کوبید."

مطالب بیشتری در این بخش