محل تبلیغات شما

<--306px-->
خاطرات شاهزاده هری: خاطرات شاهزاده هری:

خاطرات شاهزاده هری:" ۲۵ نفر را در افغانستان کشتم."

شاهزاده هری در کتاب خاطرات آینده‌ی خود به نام (Spare) نوشته است:" در دورانی که به عنوان یک سرباز در حال شکار افراط‌گرایان طالبان بودم، بیش از ۲۲ نفر را در افغانستان کشته‌ام.

به گزارش تلگراف، که گزیده‌ی از این کتاب را به دست آورده است، هری گفته است که ارتش به او آموخته بود که اعضای طالبان را به عنوان مردم نبیند. وی اظهار داشت که از تعداد افراد که توسط او، به عنوان خلبان هلیکوپتر تهاجمی آپاچی،کشته شده‌اند؛ نه افتخار می‌کند و نه شرمنده است.

هری گفت:" در دوران آپاچی‌ها و لپ‌تاپ‌ها، هری می‌توانست به دقت بفهمد که چه تعداد از مبارزان دشمن کشته شده‌ و به نظرم ضروری بود که از این تعداد نترسم."

به گزارش الجزیره، دوک ۳۸ ساله، بین سال های ۲٠٠۷ تا ۲٠٠۸ به عنوان یک کنترل کننده‌ی هوایی در ارتش سلطنتی بریتانیا خدمت کرد و بین سال های ۲٠۱۲ تا ۲٠۱۳ این هلیکوپتر تهاجمی را هدایت کرد.

او نوشته است:" بنابراین شماره من ۲۵ است. این عددی نیست که من را با رضایت همراه کند، اما باعث شرمساری من هم نمی، شود.»

هری مدعی شد که ارتش این ایده را در او ایجاد کرده است که اعضای طالبان که او با آنها می‌جنگد، صرفاً "مهره‌های شطرنج" هستند.

" هدف من از روز اول این بود که هرگز به رخت‌خواب نروم و بدون هیچ شکی که آیا من در مجاورت طالبان، بالای غیرنظامیان تیر اندازی کرده‌ام یا نه، می‌خواستم به کشورم برگردم. " هری نوشت:" می‌خواستم با صحت سالم و تمام اعضایم به بریتانیا برگردم، اما بیشتر از آن می‌خواستم با وجدان سالم به خانه برگردم."

زندگی‌نامه‌ی شاهزاده هری به نام Spare تا هفته آینده منتشر نمی‌شود، اما روز پنجشنبه پس از این‌که نسخه اسپانیایی این خاطرات به اشتباه به فروش رفت، تیتر خبرها شد.

این کتاب با عجله از قفسه‌های اسپانیا بیرون کشیده شد، اما قبل از این‌که نسخه‌های آن توسط رسانه‌ها به دست بیاید، محتوای آن را بررسی کردند و گزیده‌های کلیدی را منتشر کردند.

اینها شامل نحوه حمله فیزیکی هری توسط برادر بزرگترش، پرنس ویلیام، در دعوای آتشین سال ۲٠۱۹ درباره همسرش مگان مارکل است. او نوشت که دعوای او با ویلیام پس از آن اتفاق افتاد که برادرش مگان را سخت "بی ادب" و "ساینده" خواند.

این خاطرات به روابط تیره او با پدرش، شاه چارلز سوم، و افشای چگونگی مرگ مادرش پرنسس دایانا در یک تصادف اتومبیل در سال ۱۹۹۷ و استفاده او از کوکائین در نوجوانی اشاره می‌کند.

مطالب بیشتری در این بخش