محل تبلیغات شما

<--306px-->
کمیته جهانی نجات: کمیته جهانی نجات:

کمیته جهانی نجات: "سازمان ملل متحد، باید طالبان را وادار به پذیریش کار زنان در ادرات غیردولتی کند؛

کمیته جهانی نجات،  از سازمان ملل متحد خواسته است که طالبان را مجبور کنند تا آن‌ها،  کار زنان امدادرسان را در ادرات غیر دولتی بپذیرند.

این کمیته روز پنجشنبه ۵جنوری،  با نشر توییتی گفته است که طالبان درحالی زنان را از کار در نهادهای غیردولتی ممنوع کرده‌اند که این کشور در اثر جنگ‌های چندین دهه و شرایط سخت زمستانی، دچار ضعف اقتصادی بی‌پشینه شده است. 

قرار گفته‌های کمیته جهانی نجات؛ ۸۲ درصد خانواده‌های که سرپرست زن دارند؛ نان کافی برای خوردن ندارند. 

این کمیته می‌گوید:" در نبود کارمند زن،  نهادهای امدادرسانی نمی‌توانند برای نیازمندان به کمک خدمات را به گونه‌ی درست ارائه کنند. 

این کمیته با اعتراض از ممنوعیت کار زنان در ادرات غیر دولتی می‌گوید که مشکلات کاری زنان باعث کاهش امنیت زنان، افزایش خشونت جنسی علیه آن‌ها و آسیب در برنامه‌های کاری آن‌ها برای توانمندسازی زنان خواهد شد.

کمیته جهانی نجات به همین دلیل از سازمان ملل متحد می‌خواهد تا به گونه‌ی عملی و هماهنگ،  طالبان را تشویق کنند تا اجازه‌ی کار در نهادهای غیردولتی را برای زنان بدهند. 

قرار گزارش یک منبع معتبر داخلی، طالبان در مورد  تغییر این تصمیم، چیزی نگفته‌اند ولی ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی ارشد این گروه از این تصمیم(ممنوع زنان از کار) دفاع کرده بود. 

مطالب بیشتری در این بخش