محل تبلیغات شما

<--306px-->
داعش مسئولیت بمب‌گذاری در فرودگاه کابل را بر عهده گرفت؛ داعش مسئولیت بمب‌گذاری در فرودگاه کابل را بر عهده گرفت؛

داعش مسئولیت بمب‌گذاری در فرودگاه کابل را بر عهده گرفت؛

گروه دولت اسلامی(داعش) مسئولیت بمب‌گذاری در نزدیکی یک ایست بازرسی در فرودگاه نظامی کابل را بر عهده گرفت که در اثر آن، چندین نفر کشته و زخمی شدند.

داعش اواخر روز سه‌شنبه در بیانیه‌ی اعلام کرد که حمله روز یکشنبه به پاس‌گاهی در کابل، توسط همان عضوی انجام شد که در اواسط ماه دسامبر در حمله به هتلی در کابل شرکت داشت.

شاخه منطقه‌ی گروه دولت اسلامی، معروف به دولت اسلامی در ولایت خراسان، حملات خود را در افغانستان از زمان تسلط طالبان در سال ۲٠۲۱ افزایش داده است. اهداف آن شامل گشت‌های طالبان و اعضای اقلیت شیعه در افغانستان بوده است.

داعش عکسی از مهاجم منتشر کرد که او را عبدالجبار معرفی کرد و گفت که او پس از تمام شدن مهمات به سلامت از حمله به هتل عقب نشینی کرد. وی افزود که او جلیقه مملو از مواد منفجره خود را با هدف قرار دادن سربازانی که در ایست بازرسی جمع شده بودند منفجر کرد.

فرودگاه نظامی حدود ۲٠٠ متر از فرودگاه غیرنظامی و نزدیک به وزارت دفاع کشور است، که محل یک بمب‌گذاری انتحاری در اکتبرسال گذشته بود که حداقل چهار نفر را کشت.

عبدالنافع تاکور، سخن‌گوی وزارت داخله پس از این حمله گفت که این انفجار "چند" کشته و زخمی برجای گذاشت. وی ارقام دقیق یا اطلاعات بیشتری درباره این بمب‌گذاری ارائه نکرد و گفت که جزئیات تحقیقات متعاقبا به اشتراک گذاشته خواهد شد.

تاکور و خالد زدران، سخن‌گوی قوماندانی امنیه کابل، روز چهارشنبه به درخواست‌ها برای ارقام تلفات پاسخ ندادند.

با وجود این‌که نیروهای امنیتی طالبان از عکاسی و فیلم‌برداری مستقیم در محل انفجار جلوگیری کردند، اما به نظر می‌رسید که ایست بازرسی آسیب دیده اما، دست نخورده است. محل حادثه، در جاده‌ی فرودگاه قرار دارد که به محله‌هایی با امنیت بالا منتهی می‌شود که وزارت‌خانه‌های دولتی، سفارت‌های خارجی و کاخ ریاست‌جمهوری را در خود جای داده است. 

مطالب بیشتری در این بخش