محل تبلیغات شما

<--306px-->
در اثرحمله‌ی طالبان به مخفی‌گاه‌های داعش در کابل ۸ نفر کشته شده‌اند؛ در اثرحمله‌ی طالبان به مخفی‌گاه‌های داعش در کابل ۸ نفر کشته شده‌اند؛

در اثرحمله‌ی طالبان به مخفی‌گاه‌های داعش در کابل ۸ نفر کشته شده‌اند؛

سخن‌گوی ارشد دولت طالبان روز پنجشنبه ۵ جنوری گفت:" طالبان حاکم بر افغانستان، هشت شبه نظامی دولت اسلامی را در یک‌سری حملات با هدف قرار دادن افراد کلیدی در یک سلسله حملات در کابل، کشتند و ۹ نفر دیگر را دستگیر کردند.

ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی دولت طالبان، گفت که یک روز قبل از آن در حملات روز چهارشنبه ۴ جنوری، در ولایت نیمروز، شبه نظامیان داعش را هدف قرار دادند و حملات اخیر را بر هتل لونگان کابل، سفارت پاکستان و فرودگاه نظامی سازمان‌دهی کردند.

مجاهد گفت که ۸ جنگ‌جوی داعش، از جمله اتباع خارجی، در کابل کشته و ۹ تن دیگر دست‌گیر شدند، در حالی که یک عملیات جداگانه در نیمروز منجر به دست‌گیری دو داعش دیگر شد.

مجاهد در توییتی نوشت:" این اعضا، نقش اصلی در حمله به هتل چینی‌ها داشتند و راه را برای ورود اعضای خارجی داعش به افغانستان هموار کردند."

گروه دولت اسلامی مسئولیت بمب‌گذاری مرگبار روز یکشنبه در نزدیکی یک ایست بازرسی در فرودگاه نظامی کابل را بر عهده گرفت. داعش گفت که حمله توسط همان شبه نظامی که در حمله به هتل لونگان در اواسط دسامبر شرکت داشت، انجام شده است.

شاخه منطقه‌ی گروه دولت اسلامی، معروف به دولت اسلامی در ولایت خراسان و رقیب اصلی طالبان، حملات خود را در افغانستان از زمان تسلط طالبان در سال ۲٠۲۱ افزایش داده است. اهداف شامل گشت‌های طالبان و اعضای اقلیت شیعه افغانستان بوده است.

داعش با انتشار عکسی از مهاجم، او را عبدالجبار معرفی کرد و گفت که پس از تمام شدن مهمات، به سلامت از حمله به هتل عقب نشینی کرد. وی افزود که او جلیقه مملو از مواد منفجره خود را با هدف قرار دادن سربازان جمع شده در ایست بازرسی منفجر کرد.

مجاهد گفت که سلاح‌های سبک، نارنجک‌های دستی، مین، جلیقه و مواد منفجره توسط نیروهای امنیتی طالبان در جریان حملات به یک مخفی‌گاه داعش در محله شهدای صالحین کشف و ضبط شد. ساکنان محلی، صدای چندین انفجار و درگیری چند ساعته با اسلحه را گزارش کردند.

طالبان در اگست ۲٠۲۱ سراسر کشور را درنوردید و در حالی که نیروهای ایالات متحده و ناتو در آخرین هفته‌های خروج نهایی خود از افغانستان پس از ۲٠ سال جنگ بودند، قدرت را به دست گرفتند. 

مطالب بیشتری در این بخش