محل تبلیغات شما

<--306px-->
سازمان ملل، برخی فعالیت‌های خود در افغانستان را به حالت تعلیق درآورد؛ سازمان ملل، برخی فعالیت‌های خود در افغانستان را به حالت تعلیق درآورد؛

سازمان ملل، برخی فعالیت‌های خود در افغانستان را به حالت تعلیق درآورد؛

سازمان ملل متحد برخی از عملیات‌های خود در افغانستان را به دلیل ممنوعیت طالبان برای زنان امدادگر به حالت تعلیق درآورد؛

پس از ممنوعیت فعالیت زنان توسط طالبان در سازمان‌های غیردولتی بشردوستانه، سازمان ملل متحد برخی برنامه‌های «بسیار حساس» را در افغانستان به حالت تعلیق درآورد.

 سازمان ملل هشدار داده است که بسیاری از فعالیت‌های دیگر نیز به دلیل ممنوعیت طالبان برای امدادرسانی به زنان، طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی سازمان بهداشت جهانی متوقف خواهد شد. این امر آسیب پذیرترین جوامع کشور به ویژه زنان و کودکان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

از زمانی که طالبان بر افغانستان مسلط شدند، اوضاع در افغانستان روز به روز تشدید می‌شود. آنها زنان را از مشاغل اداری تا آموزش عالی منع کرده‌اند و اکنون زنان شاغل در سازمان‌های غیردولتی را هدف قرار داده‌اند.

اثرات این ممنوعیت اخیر از سوی طالبان عواقبی دارد که زنان افغانستانی برای اعتراض به دیکته طالبان به جاده‌ها آمده‌اند. دیده‌بان صلح افغانستان نیز ویدیویی را در توییتر منتشر کرده است که در آن زنان در حال اعتراض هستند.

چرا عملیات سازمان ملل در افغانستان تعلیق شده است؟
سازمان ملل تصمیم گرفته است که برخی از برنامه‌های کمک رسانی را به حالت تعلیق درآورد و هم‌چنان، تصمیم خود را در آخرین بیانیه مطبوعاتی خود در مورد این‌که چگونه زنان "کلید همه جنبه‌های پاسخ بشردوستانه در افغانستان" بوده‌اند، توجیه کرده است.

آنها "معلمان، کارشناسان تغذیه، رهبران تیم، کارکنان بهداشتی جامعه، واکسیناتورها، پرستاران، پزشکان و رؤسای سازمان‌ها" هستند. آنها به جمعیت‌هایی دسترسی دارند که هم‌کاران مردشان نمی‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند و برای محافظت از جوامعی که ما به آنها خدمت می‌کنیم، حیاتی هستند. آنها جان‌ها را نجات می‌دهند. در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی آمده است."

علاوه بر این، در این بیانیه، تصمیم ممنوعیت زنان از فعالیت‌های بشردوستانه به عنوان تهدید کننده زندگی طبقه بندی شده و تصریح شده است که برخی از "برنامه‌های حساس زمانی به دلیل کمبود کارکنان زن مجبور به توقف موقت شده‌اند".

 در حال حاضر، بیش از 28 میلیون نفر در افغانستان، از جمله میلیون‌ها زن و کودک، برای بقای خود دست و پنجه نرم می‌کنند، زیرا این کشور با خطر قحطی، زوال اقتصادی، فقر ریشه‌دار و زمستان بی‌رحمانه دست و پنجه نرم می‌کند.

عملیات سازمان ملل متحد در تعهد خود به ارائه کمک‌های مستقل، اصولی و نجات جان به همه زنان، مردان و کودکانی که به آن نیاز دارند، مصمم باقی خواهد ماند. و در کنار هم از طالبان خواسته‌اند که در این بخشنامه تجدید نظر کرده و لغو کنند و تمامی بخشنامه‌های ممنوعیت حضور زنان در مکاتب، دانش‌گاه‌ها و زندگی عمومی را در بیانیه مطبوعاتی می‌خوانند. 

مطالب بیشتری در این بخش