محل تبلیغات شما

<--306px-->
استاد دانش‌گاه، در اعتراض به ممنوعیت زنان از دانش‌گاه، اسناد تحصیلی خود را پاره کرد؛ استاد دانش‌گاه، در اعتراض به ممنوعیت زنان از دانش‌گاه، اسناد تحصیلی خود را پاره کرد؛

استاد دانش‌گاه، در اعتراض به ممنوعیت زنان از دانش‌گاه، اسناد تحصیلی خود را پاره کرد؛

یک استاد دانش‌گاه کابل در اعتراض به ممنوعیت تحصیل زنان افغانستانی از دانش‌گاه اسناد تحصیلی خود را در پخش زنده‌ی تلویزیونی پاره کرد.

او در حالی که مدرک تحصیلی خود را پاره می‌کرد، گفت:" از امروز دیگر به این مدارک نیازی ندارم، زیرا این کشور جایی برای تحصیل نیست."

او در ویدئویی که "شبنم نسیمی" فعال اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌گوید:" اگر خواهرم و مادرم نتوانند درس بخوانند، من این تحصیل را نمی‌پذیرم."

برخلاف این‌که طالبان در ابتدا وعده‌ی برای تطبیق قانون معتدل‌تری برای احترام به حقوق زنان و اقلیت‌ها داده بود؛ اخیراً تحصیل دانش‌گاهی برای زنان افغانستانی را نیز ممنوع اعلام کرد.

آن‌ها دختران را نیز از رفتن به مکاتب منع کرده‌اند، اکثر مشاغل برای زنان و دختران را محدود کرده‌اند و به آن‌ها دستور داده‌اند که در اماکن عمومی لباس‌های سر تا پا بپوشند. زنان از رفتن به پارک‌ها و سالن‌های ورزشی نیز منع شده‌اند و نمی‌توانند بدون اقوام مرد به سفر بروند. 

مطالب بیشتری در این بخش