محل تبلیغات شما

<--306px-->
دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل از طالبان خواست تا محدودیت‌های زنان را کنار بگذارند؛ دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل از طالبان خواست تا محدودیت‌های زنان را کنار بگذارند؛

دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل از طالبان خواست تا محدودیت‌های زنان را کنار بگذارند؛

کمیسار حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه، افزایش محدودیت‌ها بر حقوق زنان در افغانستان را محکوم کرد و از حاکمان طالبان این کشور خواست که فوراً این محدودیت‌ها را لغو کنند. او به "عواقب وحشتناک" تصمیم ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی اشاره کرد.

هفته گذشته، مقامات طالبان تحصیلات دانش‌گاهی زنان را متوقف کردند و خشم بین المللی و تظاهرات در شهرهای افغانستان را برانگیخت. آن‌ها روز شنبه اعلام کردند که زنان را از کار غیردولتی محروم کرده‌اند، اقدامی که پیش از این باعث شده است که چهار آژانس بزرگ کمک رسانی بین المللی فعالیت‌های خود را در افغانستان متوقف کنند.

ولکر تورک، کمیسار عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ی که در ژنو منتشر شد، گفت:" هیچ کشوری نمی‌تواند در واقع زنده بماند، وقتی از نظر اجتماعی و اقتصادی با حذف نیمی از جمعیت آن توسعه یابد. می‌ترسم، این خطری فراتر از مرزهای افغانستان باشد."

تورک گفت: " این فرمان اخیر توسط مقامات عملی عواقب وحشتناکی برای زنان و برای همه مردم افغانستان خواهد داشت."

او گفت:" این ممنوعیت به طور قابل توجهی به ظرفیت سازمان‌های غیردولتی برای ارائه خدمات ضروری که بسیاری از افغانستانی‌های آسیب پذیر به آن وابسته هستند، آسیب می‌رساند.

تورک گفت: "زنان و دختران را نمی‌توان از حقوق ذاتی‌شان انکار کرد." "تلاش‌های مقامات برای تنزل دادن آن‌ها به سکوت و نامرئی موفق نخواهد شد. این فقط به همه افغانستانی‌ها آسیب می‌رساند، رنج آن‌ها را تشدید می‌کند و مانع توسعه کشور می‌شود." 

مطالب بیشتری در این بخش