محل تبلیغات شما

<--306px-->
القاعده ویدئوی الظواهری را منتشر کرد که در حمله آمریکا در کابل کشته شده بود؛ القاعده ویدئوی الظواهری را منتشر کرد که در حمله آمریکا در کابل کشته شده بود؛

القاعده ویدئوی الظواهری را منتشر کرد که در حمله آمریکا در کابل کشته شده بود؛

روز جمعه، گروه اطلاعاتی SITE گزارش داد که القاعده یک فایل صوتی ۳۵ دقیقه‌ی منتشر کرده است که در آن ایمن الظواهری، رهبر این گروه، صحبت می‌کند.

متن ضبط شده نشان نمی‌دهد که چه زمانی ساخته شده است اما، گمان می‌رود که الظواهری در حمله آمریکا در افغانستان در اگست ۲۰۲۲ کشته شده باشد.
.
الظواهری، برای مدت طولانی مخفی بود و مرگ او نتیجه‌ی تلاش دقیق و پی‌گیر جامعه ضد تروریسم و اطلاعات آمریکا بود.

القاعده هنوز جانشین الظواهری را معرفی نکرده است اما، سیف العدل، یکی از اعضای بلندپایه‌ی این گروه، مدعی اصلی این مقام است.

 بنا بر گزارش‌ها، ایالات متحده برای اطلاعاتی که منجر به دست‌گیری العادل شود، تا ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

 ایالات متحده و القاعده سابقه‌ طولانی دشمنی دارند که به دهه ۱۹۹۰ باز می‌گردد.

 القاعده یک گروه اسلام‌گرای ستیزه‌جو است که در سال ۱۹۸۸ توسط اسامه بن لادن و دیگر شبه نظامیان عرب تأسیس شد. این گروه به خاطر انجام حملات تروریستی متعدد از جمله حملات ۱۱ سپتامبر به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون در سال ۲۰۰۱ شناخته شده است. در پاسخ به این حملات، ایالات متحده یک کمپین جهانی علیه تروریسم از جمله عملیات نظامی در افغانستان و عراق آغاز کرد. 

اقدامات گذشته ایالات متحده برای خنثی کردن رهبری القاعده؛ 

 در سال ۲۰۱۱، آمریکا اسامه بن لادن، رهبر برجسته القاعده را کشت.

"سیا" اطلاعاتی دریافت کرد مبنی بر این‌که بن لادن در مجتمعی در" ابوت آباد" پاکستان زندگی می‌کند. این آژانس با نیروی دریایی SEAL (یک نیروی عملیات ویژه) برای برنامه‌ریزی و اجرای یک حمله به محوطه تلاش کرد. در ۲ مه ۲۰۱۱، SEALs این حمله را انجام داد و بن لادن و چند نفر دیگر را کشتند.

مطالب بیشتری در این بخش