محل تبلیغات شما

<--306px-->
روسیه به توجیهات طالبان مبنی بر مرتبط کردن ممنوعیت تحصیل دختران، به نگرانی‌های امنیتی توجه می‌کند؛ روسیه به توجیهات طالبان مبنی بر مرتبط کردن ممنوعیت تحصیل دختران، به نگرانی‌های امنیتی توجه می‌کند؛

روسیه به توجیهات طالبان مبنی بر مرتبط کردن ممنوعیت تحصیل دختران، به نگرانی‌های امنیتی توجه می‌کند؛

روسیه روز جمعه از ممنوعیت تحصیل زنان توسط طالبان ابراز نگرانی کرد و گفت که از کابل انتظار دارد که امنیت دانش‌جویان دختر را تضمین کند و صنف‌ها را در دانش‌گاه‌ها برای آنها از سر بگیرد.

 وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ی که در ۲۳ دسمبر منتشر شد، گفت:" با نگرانی گزارش‌های اداره گروه طالبان در افغانستان مبنی بر ممنوعیت تحصیل زنان در مؤسسات آموزش عالی را مورد توجه قرار داده است." علاوه بر این، وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که حق تحصیل یکی از حقوق و آزادی‌های اساسی بشر است و از طالبان انتظار دارد که این حقوق را احیا کند و افزود که رژیم باید برای حل چالش‌ها در داخل کشور آسیای مرکزی تلاش کند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ی تأکید کرد:" ما به توجیهات مقامات افغانستان در مورد مرتبط کردن ممنوعیت تحصیلات عالی زنان با مشکلات تأمین امنیت یا مشکلات اقتصادی توجه کرده‌ایم. ما انتظار داریم که کابل به زودی تدابیر لازم را برای اصلاح این وضعیت اتخاذ کند."

از آن‌جایی که طالبان دانش‌گاه را برای زنان ممنوع کرده بود، جنگ‌جویان آن، زنانی را که قصد ورود به دانش‌گاه را داشتند هدف گرفتند و از آنها خواستند به خانه برگردند و فقط به مردان اجازه ورود دادند.

 طالبان بعداً در توجیه خود گفت که این ممنوعیت به دلیل عدم همراهی اقوام مرد برای زنان به مؤسسات آموزشی و نقض "قوانین" اجرا شده است.

مطالب بیشتری در این بخش