محل تبلیغات شما

<--306px-->
پای‌گاه های نظامی ۲۶۰ میلیون دالر خسارت ناشی از تخلیه افغانستان داشته است؛ پای‌گاه های نظامی ۲۶۰ میلیون دالر خسارت ناشی از تخلیه افغانستان داشته است؛

پای‌گاه های نظامی ۲۶۰ میلیون دالر خسارت ناشی از تخلیه افغانستان داشته است؛

بازرس کل پنتاگون، دریافته است که پای‌گاه‌های نظامی که ده‌ها هزار پناه‌جوی افغانستانی در ایالات متحده را در خود جای داده‌اند تقریباً ۲۶۰ میلیون دالر خسارت وارد کرده‌اند که در برخی موارد ساختمان‌ها را تا زمانی که تعمیرات قابل توجهی در دیوارها و لوله کشی انجام نشود برای سربازان غیرقابل استفاده می‌باشند.

طی دو هفته آخر ماه اگست ۲۰۲۱، نیروی هوایی ایالات متحده بزرگ‌ترین تخلیه‌ی بشردوستانه در تاریخ خود را انجام داد و تنها در ۱۷ روز، ۱۲۰۰۰۰ نفر را از افغانستان انتقال داد.

اکثریت این مسافران افغانستانی‌هایی بودند که از اداره گروه طالبان فرار می‌کردند و هواپیماهای آمریکایی ده‌ها هزار نفر از آن‌ها را ابتدا به پای‌گاه‌هایی در قطر، امارات متحده عربی، اسپانیا، ایتالیا، بحرین و آلمان تحویل دادند.

پس از پردازش، بسیاری از پناهندگان به هشت پای‌گاه نظامی در ایالات متحده منتقل شدند، جایی که بسیاری از آنها ماه‌ها در آنجا اسکان داده شدند، زیرا آنها در انتظار پردازش ویزا و اسکان مجدد بودند. آخرین پناه‌جوی افغانستانی در ماه فبروری خانه‌های نظامی را ترک کرد.

پناهندگان در فورت بلیس، تگزاس اسکان داده شدند. پای‌گاه مشترک مک گوایر- دیکس- لیکهورست، نیوجرسی، فورت مک کوی، ویسکانسین، کمپ آتربری، ایندیانا، فورت پیکت، فورت لی، و پای‌گاه نیروی دریایی کوانتیکو، ویرجینیا؛ و پای‌گاه نیروی هوایی هولومان و نیومکزیکو قرار گرفتند.

بازرس کل دریافته است که حجم عظیمی از افراد در اسکان مؤقت آن پادگان‌ها و ساختمان‌ها را با فرسودگی قابل توجهی مواجه کرده است.

در یک مورد، آموزش گارد ملی ایندیانا از کمپ آتربری به فورت کمپبل، کنتاکی، به دلیل خسارات وارده در جریان "عملیات خوش آمدید از متحدان" منتقل شد.

به گفته IG:" امکانات باید به شرایطی بازگردانده شوند که آنها را قادر به انجام آموزش‌ها، آماده شدن برای روی‌دادهای آینده و بازگشت به عملیات عادی پایگاه کند."

به عنوان مثال، از ۲۶۰ میلیون دالر هزینه مرمت مصوب، وزارت دفاع حدود ۱۶ میلیون دالر را برای کمپ آتربری، برای تعویض تشک ها و تعمیر کف، دروازه‌ها، پنجره‌ها، لوله کشی، سیستم‌های اعلام حریق و محوطه سازی تصویب کرد. اما، بازرس کل این سوال را مطرح کرد که آیا تمام تعمیرات درخواستی هشت پای‌گاه به اقامت پناهندگان مرتبط است یا خیر.

به عنوان مثال، فورت مک کوی، که ۱۲۷۰۶ پناهنده را در خود جای داده بود، ۱۴۵.۶ میلیون دالر برای تعمیر ساختمان‌ها و لوله کشی تصویب شد. مبلغی که بیش از سه برابر مجموع نیازهای بازسازی فورت بلیس و فورت پیکت، که تعداد مشابهی از پناهندگان را در خود جای داده بودند، محسوب می‌شود.

مطالب بیشتری در این بخش