محل تبلیغات شما

<--306px-->
کشور آلمان طالبان را به دلیل ممنوعیت تحصیل زنان در افغانستان محکوم کرد؛ کشور آلمان طالبان را به دلیل ممنوعیت تحصیل زنان در افغانستان محکوم کرد؛

کشور آلمان طالبان را به دلیل ممنوعیت تحصیل زنان در افغانستان محکوم کرد؛

رژیم طالبان در افغانستان تحصیل زنان را ممنوع کرده است و این اقدام آن‌ها، محکومیت جهانی را برانگیخته است.

 سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی طالبان، روز سه شنبه ۲۰ دسمبر، در بیانیه‌ی تأیید کرد که وزارت تحصیلات عالی طالبان اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی اجازه ورود دانش‌جویان دختر به دانش‌گاه های کشور داده نخواهد شد.

با توجه به همین موضوع، آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان، از طالبان به دلیل تخریب آینده دختران و زنان افغانستانی انتقاد کرد. وی در ادامه با بیان اینکه فردا دوباره این موضوع در اجندای جی 7 مطرح خواهد شد، گفت که طالبان موفق نخواهند شد و جهان ناظر آنهاست.

بائربوک در توییتر نوشت: "طالبان با تخریب آینده‌س دختران و زنان در افغانستان تصمیم گرفتند آینده کشور خود را نابود کنند. من فردا این موضوع را در دستور کار گروه هفت قرار خواهم داد." 

این تحول در حالی رخ می‌دهد که سازمان ملل متحد طالبان را به دلیل غصب حقوق زنان محکوم کرده است.

استفان دوجاریک، سخن‌گوی دبیرکل سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: "دبیر کل از گزارش‌های خبری مبنی بر تعلیق دسترسی زنان و دختران به دانش‌گاه‌ها از سوی طالبان به شدت نگران است."

دوجاریک در ادامه گفت: "دبیر کل مجدداً تأکید می‌کند که محرومیت از تحصیل نه تنها حقوق برابر زنان و دختران را نقض می‌کند، بلکه تأثیر مخربی بر آینده کشور خواهد داشت." وی از مقامات در افغانستان نیز خواست تا دسترسی برابر به آموزش را برای همه فراهم کنند.

ایالات متحده و هند سرکوب تحصیل زنان توسط طالبان را محکوم می کنند؛
در این‌جا ذکر این نکته ضروری است که ایالات متحده تصمیم طالبان برای ممنوعیت تحصیل زنان را محکوم کرده است.

در 20 دسامبر، آدرین واتسون، سخن‌گوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، اظهار داشت که ایالات متحده تصمیم نابخشودنی طالبان برای جلوگیری از تحصیل دانش آموزان دختر را محکوم می‌کند.

 سخن‌گوی کاخ سفید که این اقدام را مذموم‌ترین اقدام رهبری طالبان خواند، گفت که روی‌کرد طالبان غیرقابل قبول است. واتسون گفت: "ما به برداشتن گام‌ها برای پیش‌برد تلاش‌های مشترک خود برای حمایت از زنان و دختران افغانستانی و ارائه کمک‌های بشردوستانه قوی‌تر به مردم افغانستان ادامه خواهیم داد."

سانجی ورما، دبیر وزارت امور خارجه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت که هند به شدت نگران وضعیت جاری در افغانستان است و هند از نزدیک وضعیت امنیتی در کشور تحت حاکمیت طالبان را زیر نظر دارد

مطالب بیشتری در این بخش