محل تبلیغات شما

<--306px-->
هتل چینی ها در شهر کابل مورد حمله مهاجمان قرار گرفت هتل چینی ها در شهر کابل مورد حمله مهاجمان قرار گرفت

هتل چینی ها در شهر کابل مورد حمله مهاجمان قرار گرفت

شهر کابل امروز دوشنبه با شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب و به دنبال آن شلیک گلوله یک مهمانخانه را لرزاند. به گفته منابع، این مهمانسرا که در منطقه شهر نو قرار دارد، از آنجایی که یکی از مناطق تجاری اصلی کابل است، مورد توجه بازدیدکنندگان چینی است. گزارش‌های مربوط به انفجار و تیراندازی توسط مردم محلی تایید شده است، هرچند تا کنون از تلفات گزارش نشده است. این هتل در حال حاضر تحت کنترل مهاجمان مسلح است. با این حال، سه نفر از این مهاجمان در نهایت به ضرب گلوله کشته شدند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی اداره گروه طالبان گفت که سه مهاجم مسلح که به هتلی که پذیرای بازدیدکنندگان خارجی از جمله اتباع چینی بود حمله کردند، کشته شدند.

به گفته این مقام مسئول، این حمله که چند ساعت به طول انجامید منجر به زخمی شدن دو مهمان خارجی شد که برای نجات خود از پنجره بیرون پریدند. در همین حال، خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل گفت که عملیات "پاکسازی" جریان دارد. همچنین یکی از اهالی محله شهر نو که باید نامش فاش نشود گفت که درگیری مسلحانه همچنان ادامه دارد.

استخبارات  طالبان نیز هنوز تایید رسمی و نوع این حمله را منتشر نکرده است. قابل ذکر است، این تحول تنها چند روز پس از آن رخ می دهد که طالبان پاکستان توافق آتش بس با دولت پاکستان را شکست و علیه حاکمیت آن کشور سلاح برداشت.

در حالی که هیچ سازمان تروریستی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، نقش دولت اسلامی ولایت خراسان (ISKP) مشکوک است. ISKP شاخه منطقه ای دولت اسلامی ( داعش ) است که در سال 2015 در دوران اوج فعالیت این گروه تروریستی در عراق و سوریه تأسیس شد.

به گزارش بی بی سی، این گروه در اوج خود حدود 3000 جنگجو داشت و مردانی را از افغانستان و پاکستان به خدمت گرفت. ISKP جدا از اینکه دشمن طالبان است، نیروهای افغانستانی، سیاستمداران و اقلیت های مذهبی به ویژه مسلمانان شیعه و سیک ها را نیز هدف قرار داده است.

در تصاویری که از محل بیرون آمد، دود غلیظی از ساختمان بیرون آمد که پس از انفجار آتش گرفت. در حالی که طالبان و ISKP درگیر جنگ  هستند، انفجارها در کابل تنها چند روز پس از آن رخ داد که چین حمله به سفارت پاکستان در اوایل ماه جاری را محکوم کرد. مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای گفت: چین قویاً هر گونه خشونت و اقدامات تروریستی را محکوم می‌کند و قاطعانه با آن مخالف است.

قابل ذکر است که سفیر چین نیز یک روز پیش با معاون وزیر خارجه افغانستان دیدار و در مورد مسائل مربوط به امنیت گفتگو کرد. به گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا چین، سفارت چین از نزدیک تحولات مربوط به انفجار را زیر نظر دارد. در همین حال، طالبان منطقه محل حمله را تصرف کرده و از افشای اطلاعات در مورد این حمله خودداری کردند.

مطالب بیشتری در این بخش