محل تبلیغات شما

<--306px-->
برگزاری امتحان سالانه‌، برای دختران صنف‌های ۱۲؛ برگزاری امتحان سالانه‌، برای دختران صنف‌های ۱۲؛

برگزاری امتحان سالانه‌، برای دختران صنف‌های ۱۲؛


وزارت معارف طالبان طرزالعملی را برای گرفتن امتحان سالانه‌ی دختران صنف‌های۱۲ اعلام کرده است.


در این طرز العمل که در تاریخ ۹ قوس همگانی شد، آمده است که دختران صنف ۱۲ در مکاتب سراسری کشور مکلف هستند که برای سپری کردن آزمون سالانه‌ی‌شان در یک روز آمادگی بگیرند.


شرح و چگونگی آزمون سالانه‌ی دختران، در این طرزالعمل نشان می‌دهد که ۱۴ مضمون درسی شامل این آزمون می‌شود. از هرمضمون ۱۰ سوال طرح شده و مجموع سوالات به ۱۴۰ سوال می‌رسد که شامل سوالات:"چهارجوابه، صحیح و غلط و خانه‌خالی" می‌شود.


این آزمون سراسری در تاریخ ۱۶ ماه جاری برگزار می‌شود و دانش‌آموزان مکلف هستند که ۱۴۰ سوال را در مدت سه ساعت" از ساعت ۱۰:۰۰ قبل از ظهر الی ساعت ۱:۰۰بعد از ظهر" پاسخ بدهند.


در این طرز العمل هم‌چنان آمده است:" دانش‌آموزان که در ۴ مضمون ناکام بمانند؛ مشروط و دانش‌آموزان که بیش‌تر از ۴مضمون ناکام بمانند؛ ناکام مطلق محسوب می‌شوند و ارتقای صنفی داده نمی‌شوند.


قبل از اینکه وزارت معارف طالبان این طرزالعمل را همگانی کند، ریاست معارف ولایت لوگر اعلام کرده بود که تمام دختران صنف ۱۲ مکاتب لوگر برای سپری کردن این آزمون آمادگی بگیرند.


محمد شاهپور عرب، سخنگوی ریاست معارف ولایت لوگر گفته بود که پس از پایان یافتن آزمون سالانه‌ی پسران، آزمون سراسری دختران صنف ۱۲ در ولایت لوگر برگزار می‌شود. بعد از آن روز چهارشنبه ۹ قوس، وزارت معارف طالبان این طرزالعمل رارهمگانی ساخت.


این درحالی است که دختران صنف ۷ الی ۱۲ یک و نیم سال است که به مکتب نرفته‌اند و هیچ‌گونه آمادگی لازم را برای سپری کردن این آزمون ندارند.


نادیه سهرابی؛ دانش‌آموز صنف ۱۲ لیسه دخترانه‌ی سیدالشهدا به مجله اورال می‌گوید:" یک و نیم سال است که من از درس و تحصیل فاصله گرفته‌ام و آماده شدن برای این آزمون برایم دشوار است.


سهرابی می‌گوید:" مضمون‌های درسی صنف‌های دوره لیسه و متوسطه، از نگاه تعدد و حجم زیاد است. این مضمون‌ها برای یک سال تعلیمی"۸ ماه" تدوین شده است. درس‌های که باید در جریان یک سال تعلیمی خوانده می‌شد؛ حالا باید در یک هفته بخوانیم و برای آزمون آماده شویم(؟) این کار به نظر غیر ممکن است.


باوجود عدم رضایت دانش‌آموزان از تطبیق این طرزالعمل، وزارت معارف طالبان مصمم به عملی ساختن آن است و در پالیسی حکومت طالبان، دیدگاه مردم و شهروندان هیچ‌گونه اهمیتی ندارد. 

مطالب بیشتری در این بخش