محل تبلیغات شما

<--306px-->
بهسود  در آتش خشم و جنایت طالبان، در سکوت و سانسور رسانه‌ای می‌سوزد بهسود  در آتش خشم و جنایت طالبان، در سکوت و سانسور رسانه‌ای می‌سوزد

بهسود در آتش خشم و جنایت طالبان، در سکوت و سانسور رسانه‌ای می‌سوزد

طالبان در اوایل هفته جاری لشکر بزرگی از جنگجویانش را در ولسوالی حصه دوم بهسود ولایت میدان وردگ گسیل کرده‌اند. منابع در این ولسوالی‌ از لشکرکشی، آزار و اذیت، توقیف، شکنجه، آتش زدن منازل و حتا کشتن باشندگان این منطقه خبر می‌دهند.
جنگجویان طالبان بیشتر از چهار روز می‌شود که در قریه‌های تکه‌تو و آبلیس ولسوالی مرکز بهسود هجوم برده‌اند و این روستاها را به مراکز نظامی مبدل کرده‌اند. همزمان با ورود لشکریان طالبان در این ولسوالی آنتن‌های شبکه‌های مخابراتی نیز در ولسوالی‌های حصه اول و حصه دوم بهسود قطع شده‌اند. طالبان قبلا نیز در مناطقی که برای سرکوب باشندگان آن وارد عمل شده‌اند، خدمات مخابراتی را متوقف می‌کرده‌اند تا کسی نتواند اسناد و مدارک جنایات آنان را همگانی کنند.
این لشکرکشی وحشت‌آفرین طالبان به بهانه‌ای اینکه سلاح‌های علی‌پور، فرمانده محلی پیشین در این مناطق وجود دارد صورت گرفته است. منابع محلی گفته‌اند طالبان مردم را به بهانه‌ داشتن اسلحه به شدت شکنجه کرده‌اند و تعدادی از خانه‌های آنان را به آتش کشیده‌اند. تا کنون دست کم کشتن یک غیرنظامی، مجروح کردن ۱۱ تن و دستگیر کردن بیش از ۲۰ از باشندگان محل توسط طالبان و فرار باشندگان تعدادی از روستاها به علت ترس و وحشت از سوی منابع محلی گزارش شده است. به دلیل قطع بودن ارتباطات، گزارش‌های تازه از مناطق مذکور پخش و نشر نشده‌ است.
قابل ذکر است که ولسوالی‌های بهسودین هزاره‌نشین می‌باشد. این ولسوالی‌ها در زمان دولت جمهوری نیز به صورت پیوسته آماج حملات مسلحانه کوچی‌ها قرار داشته است. هزاره‌ها به صورت سیستماتیک در ادوار مختلف مخصوصا در زمان حاکمیت رژیم طالبان در سراسر افغانستان در معرض کشتار، شکنجه، کوچ اجباری و ستم قرار داشته‌اند. هزاره‌ها برای رهایی از این ستم تاریخی دو هفته قبل در سراسر جهان در بیشتر از صد شهر دست به اعتراضات مدنی زدند و خواستار توقف نسل‌کشی و اجحاف بر خود شدند.
هرگاه طالبان دست از تداوم چنین جنایات برندارند، کتله عظیم دیگری از مردم را در برابر حاکمیت خود حساس کرده و مجبور برای مقاومت و دفاع از حیات و عزت شان خواهند شد.

مطالب بیشتری در این بخش