محل تبلیغات شما

<--306px-->
فخر فروشی شبکه حقانی؛ چرا این گروه انتحارگران شان را به رخ دیگران می‌کشند؟ ـ مجله‌ی اورال فخر فروشی شبکه حقانی؛ چرا این گروه انتحارگران شان را به رخ دیگران می‌کشند؟ ـ مجله‌ی اورال

فخر فروشی شبکه حقانی؛ چرا این گروه انتحارگران شان را به رخ دیگران می‌کشند؟ ـ مجله‌ی اورال

سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله حکومت خودخوانده طالبان و رهبر شبکه‌ی مخوف حقانی در صحبتی در یک گردهمایی در شهر قندهار، گفته که تنها ۱۰۵۰ نفر از اعضای گروه او حملات انتحاری انجام داده‌اند.
او با افتخار و مباهات در یک جمع زیادی این مطلب را بر زبان آورد و هم‌چنان از حامیان خود خواست کسانی که در این گروه حملات انتحاری انجام داده‌اند را فراموش نکنند.

در ماه اکتبر سراج‌الدین حقانی، با خانواده‌های اعضای طالبان که در سال‌های گذشته حملات انتحاری انجام داده و کشته شده‌اند، در هوتل انترکانتیننتال کابل دیدار کرد و در سخنانش این مهاجمان را "قهرمانان وطن" خواند و از آن‌ها با توزیع پول نقد و اسناد زمین قدردانی کرد.

شبکه‌ی حقانی از بی‌رحم‌ترین و مخوف‌ترین سازمان‌های تروریستی به‌شمار می‌رود. در طول بیست سال گذشته این شبکه حملات پیچیده و مرگباری را در افغانستان انجام داده‌است که عمدتا قربانیان آن هزاره‌ها و شیعه‌ها در این کشور بوده است. از مکتب و آموزشگاه تا مسجد و ورزشگاه و سایر اماکن عمومی و خصوصی از گزند حملات تروریستی این گروه خطرناک در امان نبوده است.

سراج‌الدین حقانی در تحت تعقیب جدی پولیس فدرال آمریکا قرار دارد و پس از گماشته شدن به عنوان سرپرست وزیر داخله طالبان اف‌بی‌آی آمریکا جایزه "اطلاعاتی که منجر به دستگیری او شود" را از ۵ میلیون به ۱۰ میلیون دلر افزایش داد.

چرا رهبر شبکه‌ی حقانی انتحارگران خود را به رخ مردم و جامعه‌ی جهانی می‌کشند؟
شبکه‌ی حقانی با داشتن صدها فرد انتحارکننده‌ی گوش به فرمان و هزاران فرد مسلح بی‌رحم امتیازات زیادی را در سال‌های گذشته از این رهگذر به‌دست آورده است. این گروه جنایت‌کار تنها به انجام حملات انتحاری بسنده نکرده بلکه یکی از راه‌های عاید سرشار شان از طریق گروگان‌گیری افراد مشهور و ثروتمندان داخلی و خارجی بوده است.

اکنون که قدرت اصلی در دست شبکه‌ی حقانی در افغانستان است، رهبر این گرو می‌خواهد با برجسته کردن انتحارگران شان توجه قدرت‌های بزرگ را به خود جلب کند و به آن‌ها خاطر نشان کند که ما از قدرت بالایی تخریب و ویرانی برخورداریم. اگر به خواسته ما بی‌اعتنایی کنید، به ضرر تان تمام خواهد شد و یا اگر از این نیروی ویرانگر بخواهید به نفع خود و آسیب رسانیدن به رقبای خود استفاده کنید، بیایید با ما وارد معامله شوید و برای ما امتیاز بدهید.

نهادهای حقوق بشری در سال‌های گذشته طالبان را عامل بیشترین میزان تلفات غیرنظامیان جنگ افغانستان دانسته‌اند.
اکنون این نهادها آنچنان که لازم است به جنایات علنی و پنهان طالبان بعد از رسیدن به قدرت این گروه بپردازند، توجه لازم ندارند. طالبان در مجموع و مخصوصا شبکه‌ی خطرناک حقانی به صورت پنهانی به تعقیب، دستگیری و کشتن مخالفان خود به ویژه نظامیان پیشین کشور ادامه می‌دهند. آنان زندان‌های غیررسمی و پنهانی زیادی در سراسر افغانستان ایجاد کرده‌اند. در این زندان‌ها عمدتا جوانان تاجک و هزاره را زندانی و شکنجه می‌کنند.

مطالب بیشتری در این بخش