محل تبلیغات شما

<--306px-->
بازداشت، شکنجه و کشتار نیروهای سابق امنیتی و زنان معترض؛ طالبان چه پاسخی دارند؟ ـ مجله‌ی اورال بازداشت، شکنجه و کشتار نیروهای سابق امنیتی و زنان معترض؛ طالبان چه پاسخی دارند؟ ـ مجله‌ی اورال

بازداشت، شکنجه و کشتار نیروهای سابق امنیتی و زنان معترض؛ طالبان چه پاسخی دارند؟ ـ مجله‌ی اورال

مذاکرات هیئت طالبان با کشورهای غربی و برخی چهره‌های اغلب نزدیک به این گروه در میان زنان در ناروی جریان دارد. در حالیکه اغلب مردم افغانستان در شبکه‌های اجتماعی و ضمن تظاهرات در کابل، بامیان، لندن، اسلو، تورنتو و شماری از شهرهای دیگر مخالفت خویش را در مورد این نشست ابراز و نسبت به خشونت و جنایت این گروه انزجار خویش را بیان کرده‌اند، از کشورهای جهان خواسته‌اند از پذیرش و رسمیت بخشیدن به این گروه اجتناب نمایند.

اما نماینده خاص امریکا در امور افغانستان از ابتکار ناروی برای گرد آوردن اعضای جامعه مدنی افغانستان و طالبان برای گفتگو استقبال کرده است.

تام وست در صفحه توییترش نوشت که رهبران جامعه مدنی ستون فقرات اقتصادها و جوامع سالم و مرفه‌اند.

در حالیکه نیروهای طالبان روزانه تظاهرات زنان را با خشونت سرکوب و شبانه زنان و دخترانی معترض را از خانه‌های آن اختطاف می‌کنند و یا با ترور و شلیک می‌کشند.

در روزهای اخیر دست‌کم دو فعال زن در کابل در چند روز اخیر ناپدید شده‌اند و تا هنوز از آنها خبری نیست، تمنا پریانی و پروانه ابراهیم‌خیل دیروقت چهارشنبه شب توسط "طالبان" بازداشت شدند. بنا به گزارش‌ها افراد مسلح شبانه آن ها را از خانه‌شان برده‌اند.

گسترش و تداوم این وضعیت سخنگویان طالبان را با سوالات مختلف مواجه کرده است. اما دیروز ذبیح‌الله مجاهد در صحبت به رسانه‌ها گفته است ما حق داریم مخالفین خود را بازداشت کنیم. او در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از‌ بازداشت‌ زنان معترض انکار کرده گفته است: "هیچ‌کس نباید آشوب ایجاد کند؛ حق داریم کسانی را که قانون را نقض می‌کنند بازداشت کنیم".

این صحبت‌ها در‌حالی صورت می‌گیرد که پس‌ از‌ اعتراضات زنان در جاده ها علیه طالبان ،این گروه برخی از این  زنان را بازداشت کردند که هنوز از سرنوشت دو زن معترض خبری نیست.

قابل ذکر است که گروه طالبان پس از تصرف افغانستان در پی یک توطیه قومی و استخباراتی شماری زیادی از نیروهای امنیتی سابق را نیز کشته‌اند.

مطالب بیشتری در این بخش