محل تبلیغات شما

<--306px-->
جنبش زنان افغانستان در اعتراضی خواهان آزادی عالیه عزیزی از بند طالبان شد ـ مجله‌ی اورال جنبش زنان افغانستان در اعتراضی خواهان آزادی عالیه عزیزی از بند طالبان شد ـ مجله‌ی اورال

جنبش زنان افغانستان در اعتراضی خواهان آزادی عالیه عزیزی از بند طالبان شد ـ مجله‌ی اورال

"جنبش زنان افغانستان، برای عدالت و آزادی" امروز طی اعتراضی خواهان آزاد شدن عالیه عزیزی از بند طالبان شد. خانم عزیزی حدود چهار ماه قبل توسط طالبان در هرات بازداشت و زندانی شد که تا اکنون از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست. عالیه عزیزی در حکومت قبلی، مسوولیت زندان زنانه ولایت هرات را به عهده داشت. رهبر طالبان قبلا دستور عفو عمومی را صادر کرده بود و در این دستور تاکید شد بود که همه به شمول نظامیان پیشین شامل این عفو می‌شود. اما دیده می‌شود که جنگجویان طالبان توجه به دستور رهبر این گروه ندارند و نظامیان پیشین مورد بازداشت و بد رفتاری قرار می‌دهند.

در اعلامیه جنبش زنان آمده است:
‏‎"جنبش زنان افغانستان برای عدالت و آزادی از امارت اسلامی می خواهند تا هرچه سریعتر عالیه عزیزی آزاد نماید
‏ همچنین خواست ما از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان‌های حقوق بشری، رینا امیری (نماینده‌ آمریکا در امور زنان افغانستان) و همچنین از شخصیت‌های ملی این‌ است که برای رهایی عالیه عزیزی اقدام جدی نمایند".

از سوی دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با پرداختن به موضوع بی‌سرنوشتی عالیه عزیزی خواهان رهایی او از سوی طالبان شده‌اند.

مطالب بیشتری در این بخش