محل تبلیغات شما

<--306px-->
دیدار دیدار

دیدار" فرستاده سازمان ملل" با مقامات طالبان در کابل، برای متقاعد کردن آن‌ها برای لغو ممنوعیت‌های زنا

آمنه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت که برخی از مقامات طالبان پس از یک سفر چهار روزه او به کابل، آماده‌ی آغاز گفتگو در مورد حقوق زنان هستند.

 نماینده‌ی عالی سازمان ملل متحد در جریان سفر خود از رهبران طالبان خواست تا در برخی از قوانین سخت‌گیرانه‌ی اعمال شده بر زنان افغانستان تجدید نظر کنند.

آمنه محمد به بی بی سی گفت که امیدوار است در لغو برخی از ممنوعیت‌های اعمال شده بر زنان پیشرفت کند.

چرا نماینده‌ی ارشد سازمان ملل در کابل بود؟
آمنه محمد، یک دیپلمات نیجریه‌ای- بریتانیایی، در کابل بود تا با رهبران طالبان درباره حقوق زنان در این کشور گفتگو کند.

 طالبان که پس از خروج نیروهای غربی از افغانستان در ماه اگست سال گذشته، قدرت را در افغانستان به دست گرفتند؛ قوانین سختگیرانه‌ی وضع کرده‌اند که حق زنان را برای ادامه تحصیل و سایر جنبه‌های زندگی عمومی محدود می‌کند. ماه گذشته، طالبان زنان را از کار در سازمان‌های غیردولتی، غیرقانونی اعلام کرد و مدعی شد که زنانی شاغل در این سازمان‌ها از قوانین اسلامی پیروی نمی‌کنند.

در دیدار نماینده سازمان ملل با رهبران طالبان چه گذشت؟
آمنه محمد گفت:" هنوز راه درازی تا تحمیل هرگونه تغییر اساسی توسط طالبان در کشور باقی مانده است. من فکر می‌کنم صداهای زیادی شنیده‌ایم که در مسیری که می‌خواهیم برویم پیشرو هستند." او افزود:" صداهای دیگری هستند که واقعاً نیستند. من فکر می‌کنم فشاری که ما در حمایت از کسانی که پیشروتر فکر می‌کنند؛ اعمال می‌کنیم، چیز خوبی است."

محمد:" بنابراین، من فکر می‌کنم این دیدار به آن‌ها صدا و فشار بیشتری می‌دهد تا به بحث داخلی کمک کنند."

در مورد کمک های بشردوستانه؛
دولت طالبان در افغانستان اخیراً با مشکلات متعددی روبرو شده است. مردم در بسیاری از مناطق افغانستان برای به دست آوردن نیازمندی‌ای اولیه با مشکل مواجه هستند.

 طالبان تحریم‌های بین المللی را عامل ناکامی‌شان در کمک به افغانستانی‌ها می‌دانند. آمنه محمد گفت که به رهبران طالبان روشن کرده است که اگر وضعیت زنان افغانستانی اسفناک باقی بماند، کمک‌های بشردوستانه امکان پذیر نیست. 

مطالب بیشتری در این بخش