محل تبلیغات شما

<--306px-->
دکان‌داران افغانستان، براساس قوانین طالبان، صورت دکان‌داران افغانستان، براساس قوانین طالبان، صورت

دکان‌داران افغانستان، براساس قوانین طالبان، صورت "مانکن‌ها" را می‌پوشانند؛

طالبان در اگست ۲٠۲۱ افغانستان را تصرف کردند و اگر دوست دارید خود را در جریان اخبار قرار دهید، ممکن است در مورد وضعیت اسفبار شهروندان، به ویژه زنان در کشور، پس از تسلط طالبان شنیده باشید. از ممنوعیت تحصیل گرفته تا منع ورود به سالن‌های ورزشی، پارک‌های عمومی و تفریحی، که زنان در افغانستان با تمام این محدودیت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. زنان در افغانستان، حتی اجازه ندارند که بدون همراه مرد در سفرهای طولانی بروند.

 به تازگی، در یک اتفاق تکان دهنده‌ی دیگر، گروه طالبان به مغازه‌های پارچه‌فروشی در افغانستان دستور داده‌اند که صورت مانکن‌ها را بپوشانند.

 تصاویر این موضوع در صفحات مجازی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد، مغازه‌داران مجبور شده‌اند تا صورت مانکن‌هایی را که لباس‌های مفصل پوشیده‌اند، با کیسه‌های پلی اتیلن و یا روسری بپوشانند.

به گفته‌ی مغازه‌داران کابل: "پوشاندن صورت بهتر است." 

 پیش از این، اداره‌ی گروه طالبان حکم داده بود که این مانکن‌ها را حذف کرده و یا به طور کلی گردن بزنند.

در تصاویر، در حالی که مانکن‌ها با لباس‌های مجلل و لباس‌های محلی مملو از گلدوزی‌های سلطنتی پوشانده شده‌اند؛ صورت‌های‌شان با روسری‌های مشابه یا کیسه‌های پلی‌اتیلن و فویل پوشانده شده است.

پست یک شخص انسان‌دوست افغانستانی به نام "سارا واحدی" نیز در توییتر دست به دست می‌شود. در این پست تصاویر ناراحت کننده‌ی از صورت مانکن‌ها که با فویل یا روسری پوشانده شده‌اند، به نمایش گذاشته شده است.

در توضیح این پست آمده است: "نفرت طالبان از زنان، گسترده است. اکنون پوشاندن صورت مانکن‌ها برای صاحبان فروشگاه‌ها اجباری شده است. این تصاویر نشانه‌ی از بدترشدن اوضاع،  برای زنان افغانستانی است.

این پست به طرز دیوانه‌وار در فضای مجازی منتشر شده است و اینترنت پس از تماشای تصاویر کاملاً منزجر و خشمگین شد.

یکی از کاربران نوشت:" کاملاً رقت‌انگیز."

کاربر دیگری اظهار داشت: "این نشان دهنده‌ی ضعف آن‌هاست. مردان قوی هرگز دیگران را کنترل نمی‌کنند، بلکه به خودکنترلی اعتقاد دارند."

حکیم، مغازه‌داری که از فویل برای پوشاندن صورت مانکن استفاده می‌کرد، به AP گفت: "من فرصتی را از این تهدید و ممنوعیت ایجاد کردم و کاری را انجام دادم تا مانکن‌ها حتی جذاب‌تر از قبل شوند." 

مطالب بیشتری در این بخش