محل تبلیغات شما

<--306px-->
نماینده روسیه در امور افغانستان: نماینده روسیه در امور افغانستان:

نماینده روسیه در امور افغانستان:" ایالات متحده "مخفیانه" از داعش-K در افغانستان حمایت می‌کند."

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، مدعی شد که ایالات متحده روز پنجشنبه، ۱۹ جنوری، به طور مخفیانه از سازمان تروریستی دولت اسلامی خراسان (داعش-K) در افغانستان حمایت کرده است.

کابلوف، در ادعاهای گسترده‌ی گفت که ارتش آمریکا در جریان استقرار خود در کابل "با مخالفان دولت وقت افغانستان ارتباط برقرار کرد."

داعش، از زمان سقوط کابل به دست رژیم تندرو اسلام‌گرای طالبان پس از عقب‌نشینی ارتش ایالات متحده در اگست ۲٠۲۱، یک‌سری حملات و تهدیدات امنیتی را در سراسر افغانستان انجام داده است. 

شاخه منطقه‌ی داعش در ولایت خراسان، با انفجار دادن بمب در ولایت بدخشان افغانستان، امنیت شهروندان را مورد تهدید قرار داد. در این حادثه، یک افسر پلیس افغانستان جان باخت.

داعشk مسئولیت انفجار مرگ‌بار بمب در فرودگاه بین المللی حامد کرزی، در ماه اگست سال گذشته را نیز به عهده گرفته بود. این انفجار در جریان عقب نشینی نظامیان به وقوع پیوست که منجر به کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی و حداقل ۱۷٠شهروند افغانستانی شد. 

در ماه اکتبر، این گروه تروریستی حمله‌ی را به یک مسجد شیعیان در قندوز انجام داد که در آن بیش از ۱۵٠ نفر کشته شدند. این سازمان مسئولیت حمله‌ی از قبل هماهنگ شده، به یک هتل متعلق به چینی‌ها در کابل را نیز را بر عهده گرفت که در آن دو مهمان و سه مهاجم کشته شدند.

مقام روس:" آمریکا هرکاری انجام خواهد داد تا صلح برقرار نشود."
کابلوف، در مصاحبه‌ی تلویزیونی با آژانس دولتی روسیه در ۱۹ جنوری، واشنگتن را به حمایت محتاطانه از عوامل تروریستی متهم کرد و با اشاره به شواهد و مدارک، اظهار داشت: "بله، چنین اطلاعات وجود دارد". 

او به رادیو تلویزیون روسی گفت: "آن‌ها (مقامات آمریکا) این کار را نه برای خیر، بلکه برای ضرر انجام می‌دهند."

این مقام روسی ادعا کرد: "آن‌ها (ایالات متحده) واقعاً می‌خواهند انتقام شکست شرم‌آور نظامی- سیاسی خود در افغانستان را بگیرند."

کابلوف گفت:" در تلافی، آن‌ها (آمریکا) هر کاری می‌کنند تا صلح در این سرزمین رنج کشیده برقرار نشود اما، بدتر از آن این است که علاوه بر تماس با مخالفان مسلح در افغانستان، آنگلوساکسون‌ها، به طور مخفیانه از داعش حمایت می‌کنند.

ماه گذشته، هم‌چنان گزارش شد که هزاران نفر از نیروهای ویژه ایالات متحده که به کماندوهای نخبه سابق افغانستانی آموزش دیده‌اند، به عنوان مزدور در خصومت‌های جاری در اوکراین و سایر مناطق مصروف درگیری هستند.

 بسیاری از آن‌ها در حالی که نیروهای مسلح ایالات متحده را متهم کردند که پس از سقوط کابل به دست طالبان، آن‌ها را رها کرده‌اند، مصیبت خود را روایت می‌کنند. بر اساس پیام‌های واتس‌اپ که رادیو آزادی به آن دسترسی پیدا کرده است، کماندوهای نخبه افغانستانی در حال برنامه‌ریزی برای پیوستن به گروه PMC Wagner هستند.

مطالب بیشتری در این بخش