محل تبلیغات شما

<--306px-->
ادعای وارد شدن تلفات بر افراد طالبان به‌دلیل نامعلوم در غزنی به روایت شاهدان عینی ـ مجله‌ی اورال ادعای وارد شدن تلفات بر افراد طالبان به‌دلیل نامعلوم در غزنی به روایت شاهدان عینی ـ مجله‌ی اورال

ادعای وارد شدن تلفات بر افراد طالبان به‌دلیل نامعلوم در غزنی به روایت شاهدان عینی ـ مجله‌ی اورال

شاهدان عینی از ساحه دروازه بلخ در شهر غزنی به مجله‌ی اورال می‌گویند، امروز راه‌بندان و ترافیک سنگینی در دروازه بلخ سبب مسدود شدن جاده‌ی منتهی به داخل شهر غزنی گردیده بود. افراد زیادی در انتظار باز شدن راه بودند ولی علت این راه بندان معلوم نبود.

یکی از شاهدان می‌گوید: "خود را آرام آرام در مکانی رسانیدم که سه تن از سربازان طالبان بین هم صحبت می‌کردند. آن‌ها به پشتو صحبت می‌کردند. آنان شخصی به نام «رازق» را فحش و ناسزا می‌گفتند. در این هنگام سه عراده امبولانس و دو عراده رنجر را دیدم که بسیار با سرعت بالا از کنار ما رد شدند. از امبولانس‌ها چیزی نه فهمیدم چون سرپوشیده بودند اما رنجرها را با ترپال پوشانده بودند ولی از عقب رنجر پاهای افرادی معلوم می‌شد که به شکل جنازه خوابانیده شده بودند و پاهای شان دیده می‌شدند. از لابه لای حرف‌های طالبان و نیز جنازه‌های داخل رنجرها و سرعت امبولانس‌ها فهمیدم که حتما درگیری شدید رخ داده و تلفات سنگینی بر طالبان وارد شده است. اینکه این تلفات در کجا و چه زمانی رخ داده، هنوز در مورد آن معلومات دقیق وجود ندارد. پس از عبور نمودن امبولانس‌ها ترافیک جاده تمام شد و مردم اجازه تردد را یافتند."

امروزدر  داخل و نیز حومه‌های شهر غزنی ایست‌های بازرسی متعددی از سوی طالبان افراز شده بودند.

طالبان معمولا رویدادهای امنیتی را رسانه‌ای نمی‌کنند. آنان در گذشته تلاش کرده تا حد امکان از همگانی شدن رویدادها جلوگیری کنند.

مطالب بیشتری در این بخش