محل تبلیغات شما

<--306px-->
مادری در فراه به علت فقر مجبور به‌فروش دو دخترش شد ـ مجله‌ی اورال مادری در فراه به علت فقر مجبور به‌فروش دو دخترش شد ـ مجله‌ی اورال

مادری در فراه به علت فقر مجبور به‌فروش دو دخترش شد ـ مجله‌ی اورال

فریبا مادر ۳۸ ساله فراهی، به تازگی دو دختر خود را به قیمت ۶۰ هزار افغانی به فروش رسانده است. این مادر که برای سیر کردن شکم خود و فرزندانش، مجبور شده دو دختر خود را به قیمت ۶۰ هزار افغانی به فروش برساند، شوهرش معتاد مواد مخدر است.

فربیا گاهی هم از روی ناچاری دست به گدایی می‌زند؛ تا لقمه نانی برای فرزندان خود پیدا کند و گاهی هم در مقابل پول ناچیز لباس‌های همسایگانش را می‌شوید. او می‌گوید که هیچ کسی به آنان کمک نمی‌کند، اگر همین‌گونه به پیش برود؛ مجبور خواهد شد دو پسر‌ش را نیز بفروشد. فریبا از حکومت سرپرست طالبان و نهادهای کمک‌رسان خواستار کمک است.

توریالی و رازق، دو پسر فریبا که به تازه گی از دو خواهر خود جدا شده‌اند، مسئولیت گرم کردن خانه به عهد این دو پسر خورد سن است. آن‌ها مجبوراند که از سپیده دم صبح تا شام در کوچه و سرک‌های فراه زباله جمع‌آوری کنند، تا از این طریق خانه خود گرم کنند.

این دو پسر می‌گویند که آنان هیچ چیزی ندارند، شب‌ها با شکم گرسنه خواب می‌کنند، خانه شان سرد و اکنون هم دلتنگ دو خواهر خود شده‌اند که برای سیر کردن شکم خانواده‌ی‌شان به فروش رسیده‌اند.

با این حال، فعالان جامعه مدنی فراه از بی تفاوتی جامعه جهانی در مقابل مردم افغانستان  انتقاد می‌کنند.

 عبدالجبار جبران، فعال مدنی در فراه، می‌گوید که فقر و ناداری در فراه به اوج خود رسیده است. مردم  فراه با مشکلات اقتصادی روبه‌رو استند و از روی مجبوری فرزندان خود را در مقابل پول ناچیز به فروش می‌رسانند. یا جامعه‌ی جهانی و دیگر نهادهای کمک‌رسان مردم افغانستان را فراموش کرده‌اند. یا اینکه کمک‌ها توسط زورمندان و طالبان حیف‌ومیل می‌شوند.

این درحالیست که در برخی ولایات افغانستان مردم برعلاوه فروش فرزندان‌شان گاهی مجبور می‌شوند برای زنده‌ماندن اعضای بدن خود را نیز بفروشند.

مطالب بیشتری در این بخش