محل تبلیغات شما

<--306px-->
باشندگان پروان ادعا دارند که طالبان کمک‌های بشری را فقط به افراد و بستگان خود شان توزیع می‌کنند باشندگان پروان ادعا دارند که طالبان کمک‌های بشری را فقط به افراد و بستگان خود شان توزیع می‌کنند

باشندگان پروان ادعا دارند که طالبان کمک‌های بشری را فقط به افراد و بستگان خود شان توزیع می‌کنند

شماری از باشندگان ولایت پروان می‌گوید مسوولان طالبان در این ولایت کمک‌های جامعه جهانی که برای مردم در این ولایت فرستاده شده است را به افراد غیر این ولایت توزیع می‌کنند. این باشندگان می‌گویند طالبان تمام کمک‌های ولسوالی‌های پروان را به افراد خودشان توزیع کرده است و حتا به‌خارج‌ از‌ ولایت‌ پروان می‌فرستند اما اجازه نمی‌دهند کمک‌ها به مردم ولسوالی‌های پروان برسد.

یک از باشنده های ولسوالی شیخ‌علی با حفظ هویت‌اش به مجله‌ی اورال می‌گوید ما تا هنوز نه تنها کمک دریافت نکرده‌ایم بلکه عُشر گرفتن طالبان ما را به ستوه آورده است. این باشنده ولسوالی شیخ‌علی می‌گوید هیچ‌گونه کمکی تا هنوز به ولسوالی ما نرسیده است فقط چیزی را که دریافت کرده‌ایم حواله‌های سنگین طالبان زیر نام عُشر است که مردم مجبورند به‌هر شکلی که شده تهیه کنند.

فردی دیگر از باشنده‌های دره ترکمن ولایت پروان به مجله‌ی اورال می‌گوید عُشر حواله‌های عشر طالبان به حدی زیاد است که ما مجبور شدیم از مردم دیگر پول قرض گرفتیم و حواله عُشر این گروه را پرداخت کردیم. او اضافه می‌کند، خویش‌خوری و تعصب قومی در این ولایت به حدی زیاد است که حتا ما خبر نمی‌شویم کمک آمده است یا نه. او می‌افزاید طالبان از هر باغ سیب بدون اینکه ببیند چقدر حاصل گرفته‌ایم ۲۰ هزار افغانی عُشر طلب دارد در حالی‌که یک باغ سیب باشنده‌های این ولایت ۱۰ هزار پول نقد هم نمی‌کنند.

حکومت طالبان برای تمام اداره‌های این ولایت از بین گروه خودشان یک فرمانده انتخاب کرده است که نه به‌درستی زبان مردم را می فهمد و نه به فرهنگ آن‌ ولایت آشنایی دارد. از سوی هم سازمان ملل هشدار داده است که با گذشت هر روز فقر در کشور گسترده‌تر می‌شود. برخی از افراد طالبان با برخوردهای قومی تلاش دارند تا این فقر و بی‌چارگی از بین اقوام دیگر بیشتر قربانی بگیرد و دامن این فقر به مناطق پشتون‌نشین نرسد به این دلیل توزیع عادلانه و شفاف کمک‌های جهانی برای مردم افغانستان همیشه مورد سوال بوده‌است.

مطالب بیشتری در این بخش