محل تبلیغات شما

<--306px-->
طالبان از توزیع پاسپورت در غزنی عاجز‌اند ـ مجله‌ی اورال طالبان از توزیع پاسپورت در غزنی عاجز‌اند ـ مجله‌ی اورال

طالبان از توزیع پاسپورت در غزنی عاجز‌اند ـ مجله‌ی اورال

از یک هفته بدین‌سو توزیع پاسپورت در ولایت غزنی آغاز شده‌است. طی این مدت طالبان تلاش کرده‌اند که نظم در روند توزیع پاسپورت ایجاد کنند و خدمات بهتری که رضایت مراجعه‌کنندگان را کسب کنند ارایه دهند. اما بر خلاف انتظارات، این گروه با وجود تدابیر گوناگون، از جمله جدا ساختن صف‌های زنان از مردان، ترتیب لیست نوبتی ولسوالی‌ها و ایجاد رعب و وحشت و لت‌وکوب کردن مراجعین به ویژه زنان، این گروه اکنون بیشتر از پیش وامانده شده و نمی‌دانند چه باید بکنند.

به گفته‌ی مراجعه‌کنندگان اکنون طالبان تصمیم دارند که توزیع پاسپورت و جمع‌آوری عریضه‌های جدید برای دریافت پاسپورت را متوقف کنند.

گفته می‌شود که روز چهارشنبه، ۱۰ قوس به اثر ازدحام بیش از حد مراجعه‌کنندگان و از دست دادن کنترل مراجعه‌کنندگان از سوی طالبان، باوجود لت‌وکوب مردم، چندین پایه از وسایل تخنیکی و کامپیوتر‌های ریاست پاسپورت «قسماً» شکسته و بی‌کاره شده‌است که به دنبال این حادثه طالبان تصمیم گرفتند که روند توزیع پاسپورت را متوقف کنند.

مصطفی یک تن از مراجعه‌کنندگان در ریاست پاسپورت غزنی که به روز پنج شنبه،۱۱ قوس برای دریافت پاسپورت رفته بود، به مجله‌ی اورال می‌گوید که از سوی یک فرد نظامی طالب مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. او می‌گوید که سرباز طالب وی را با قنداق تفنگ لت‌وکوب کرده و با الفاظ رکیک، توهین‌آمیز و دشنام نژادی، او را از صف مراجعه‌کنندگان بیرون کرده‌است.

هم‌چنان گفته می‌شود که برخورد طالبان در برابر هزاره‌ها ها نسبت با اقوام غیرهزاره به مراتب خشونت آمیزتر و همراه با فحش و دشنام است.

مطالب بیشتری در این بخش