محل تبلیغات شما

<--306px-->
حضور طالبان در سازمان ملل، با ۱۹۳ رای اعضا در مجمع رد شد ـ مجله‌ی اورال حضور طالبان در سازمان ملل، با ۱۹۳ رای اعضا در مجمع رد شد ـ مجله‌ی اورال

حضور طالبان در سازمان ملل، با ۱۹۳ رای اعضا در مجمع رد شد ـ مجله‌ی اورال

حضور طالبان به نمایندگی از افغانستان در سازمان ملل رد شد. در رای‌گیری که روز چهارشنبه، اول دسامبر در مقر سازمان ملل از سوی کمیته‌ی اعتباربخشی این سازمان برگزار شده‌بود، با ۱۹۳ رای با اکثریت کامل رد شد.

به گزارش ANI به نقل از خامه پرس، کمیته‌ی اعتباربخشی سازمان ملل با تشکیل جلسه‌ای در مورد حضور نماینده‌ی افغانستان به رهبری طالبان، با نتیجه‌ی عدم مشروعیت طالبان به پایان رسید. این جلسه که برای بررسی و سنجش حضور نماینده‌ی طالبان در سازمان ملل و حکومت نظامی میانمار برگزار شده‌بود، خلاف توقع افغانستان و میانمار، بدون نتیجه به پایان رسید.

در ادامه‌ی این گزارش آمده است که هر دو کرسی(افغانستان و میانمار) برای مدت طولانی خالی و بدون نماینده خواهد ماند. در نتیجه‌ی این تصمیم، کابینه‌ی سرپرست طالبان در افغانستان برای مدت نامعلومی در سازمان ملل هیچ نماینده‌ای نخواهد داشت.

این تصمیم درست زمانی از سوی سازمان ملل گرفته شد که سهیل شاهین، نامزد طالبان برای حضور در سازمان ملل، در یک رشته توییت مدعی شد که مردم افغانستان برای استقلال خود جنگیده‌اند و حق داشتن نمایندگانی در سازمان ملل را دارند. او گفته است که «داشتن یک افغانستان مستقل حق مشروع مردم افغانستان است.» به گفته‌ی شاهین مردم افغانستان، چندین دهه است که برای کسب استقلال خود مبارزه کرده‌اند و نباید با تحریم‌های جهانی روبه‌رو شوند. او گفته‌است که چرا مردم افغانستان هدف تحریم‌ها، فشارها و محروم شدن از کرسی در سازمان ملل باشند؟ همچنان او در این رشته گفته‌است که مردم افغانستان، قادر به برقراری روابط مثبت با هر کشوری در جهان بر اساس منافع متقابل است.

طالبان پس از تسلط بر افغانستان و اعلام حکومت موقت، برای به رسمیت شناختن جامعه‌ی جهانی تلاش می‌کنند. اما با توجه به شرایطی که از سوی جامعه‌ی جهانی، برای به رسمیت شناختن طالبان پیش‌کش شده‌است، طالبان ‌هنوز آن خواسته‌های جامعه‌ی جهانی را با وجود وعده‌ی عملی کردن آن، عملی نکرده‌اند. طالبان برای به رسمیت شناختن دولت خود باید حقوق زنان و حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی، را به رسمیت بشناسند و حکومت همه‌شمول تشکیل دهند.

مطالب بیشتری در این بخش