محل تبلیغات شما

<--306px-->
جاپان سفارت‌اش را در کابل بازگشایی می‌کند جاپان سفارت‌اش را در کابل بازگشایی می‌کند

جاپان سفارت‌اش را در کابل بازگشایی می‌کند

تاکشی اوکانا سفیر جاپان با‌ ابراز این خبر می‌گوید پس از آنکه این کشور از تامین امنیت کارمندانش در افغانستان مطمین شود سفارت‌شان‌ را باز خواهد کرد.
انعام‌الله سمنگانی در‌ توییتی نوشته است این تصمیم را سفیر جاپان در دیدار دیروز با عبدالکبیر معاون سیاسی طالبان بیان کرده است. او به نقل از سفیر جاپان گفته است، این کشور به حمایت شان‌از‌مردم‌ افغانستان ادامه می‌دهد و آماده همکاری باطالبان‌ است.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان و معین نشراتی وزرات اطلاعات و فرهنگ می‌گوید هفته آینده گفتگو‌ها با ایالات متحد آمریکا در هفته آینده در قطر از سر گرفته می‌شود.
خبرگزاری دولتی باختر چهارشنبه، سوم قوس، به نقل از ذبیح‌الله مجاهد نوشته است، مسوولان طالبان در گفتگو با مقام‌های آمریکایی تلاش خواهند کرد تا پول‌های منجمد شده‌ای کشور از سوی آمریکا آزاد شود و مشکلات اقتصادی که هم اکنون در کشور وجود دارد حل گردد.
به نقل از خبر گزاری دولتی باختر، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته است در چارچوب توافقنامه‌ای دوحه هر از گاهی طالبان با مقام‌های امریکایی دیدار خواهند داشت و این دیدار به هدف تامین منافع دو طرف خواهد بود. مجاهد گفته است این دیدارها باعث خواهد شد تا تعهدات تازه شود و تشویش‌های مقامات آمریکایی از بین برود.

آمریکا در توافقنامه‌ای دوحه به طالبان تعهد سپرده بود تا در مدت ۱۴ ماه تمام نیروهای نظامی‌اش را از افغانستان خارج کند و در عوض طالبان ارتباط با گروه‌های تروریستی و القاعده نداشته باشد.

مطالب بیشتری در این بخش