محل تبلیغات شما

<--306px-->
بیش از 300 دانش آموز در آموزشگاه تخنیکی بیناد آگاه کمپیوتر می آموزند بیش از 300 دانش آموز در آموزشگاه تخنیکی بیناد آگاه کمپیوتر می آموزند

بیش از 300 دانش آموز در آموزشگاه تخنیکی بیناد آگاه کمپیوتر می آموزند

از راه اندازی کلاس های آموزشی کمپیوتر در آموزشگاه تخنیکی بنیاد آگاه، دو ماه می گذرد. در حال حاضر دانش آموزان این مرکز در 9 صنف آموزشی در اوقات پیش از ظهر و بعد از ظهر مصروف آموزش مهارت های کمپیوتر می باشند.

محمدتقی شریفی یک تن از استادان بخش کمپیوتر و مسئول ثبت نام در این مرکز می گوید، چهار استاد در این مرکز برای بیش از 300 دانش آموز در 9 صنف آموزشیمهارت های کمپیوتر را تدریس می نمایند.

 بنا به گفته ی تقی شریفی، از میان9 صنف پنج صنف آن توسط استاد حسن و تقی شریفی، پیش از ظهر تدریس می شوند و 4 صنف دیگر آن توسط اسد محمدی و محمد امیری بعد از ظهرها تدریس می شوند.

 او می گوید، تعداد داخله ی هر صنف از 30 تا 40 نفر می باشند.درس های آموزشی کمپیوتر همه روزه در جریان روزهای رسمی هفته از6:30 صبح شروع می شود و ساعت 7 شام ختم می گردد.

محمدحسین حکیمی مدیر این آموزشگاه، می گوید، استادانی که در اینمرکز کمپیوتر را تدریس می نمایند، همه ی شان تحصیلات تخصصی در رشته ی کمپیوتردارند.

 به گفته وی، استاد حسن تحصیلات عالی خود را در دانشکده ی کمپیوتر ساینس دانشگاه خصوصی باختر به پایان رسانیده است و سه تن از استادان دیگر، همه ی شان دانش آموختگان رشته ی کمپیوتر از دانشگاه کابل می باشند.

دوره های آموزشی در آموزشگاه تخنیکی بیناد آگاه برای مدت چهار ماه مدنظر گرفته شده است.

 اکنون که از برگزاری صنف های آموزشی  کمپیوتر، دو ماه می گذرد، بنا به گفته ی تقی شریفی، هفت صنف، برنامه های آموزشی ویندوز و ورد را به پایان رسانیده اند و اکنون در حال فراگیری برنامه ی ایکسل می باشند.

 هم چنان یک صنف دیگر که دیرتر راه اندازی شده بود، اکنون برنامه ی ویندوز را به پایان رسانیده اند و برنامه ی ورد را آغاز کرده اند و از برگزاری یک صنف دیگر، مدت 5 روز می گذرد که اکنون در حال آموزش برنامه ی ویندوز می باشند.

 این صنف به تازگی  آغاز شده است که از ساعت 6 تا هفت شام تدریس می شود.

اقای حکیمی مدیر این مرکز می گوید، کمپیوتر در این مرکز به صورت نظری و عملی تدریس می شود.

 به گفته او، برای بخش نظری درس ها یک پروجکتور وجود دارد که استادان با استفاده از مهارت های آموزشی، از این طریق تدریس می نمایند و نیز برای بخش عملی درس ها، کمپیوترهای دیسکتاپ در صنف جداگانه وجود دارد که دانش آموزان درس های خود را تمرین می نمایند.

به گفته ی آقای حکیمی، در صنف های کمپیوتر، دختران و پسران مصروف آموزش می باشند و برای شامل شدن در این صنف ها تنها یک محدودیت وجود دارد که دانش آموزان باید سویه ی تعلیمی تا صنف 7 مکتب را داشته باشند.

آموزشگاه تخنیکی بنیاد آگاه به هدف  اشتغال زایی و مسلکی سازی افراد جامعه راه اندازی شده است.

این مرکز به تاریخ 27 قوس سال جاری افتتاح شد که  در آن برعلاوه ی مهارت های کمپیوتر، تخنیک برق و لوله کشی ساختمان را نیز تدریس می شود.

 بنا به گفته ی مدیر این مرکز، در حال حاضر بیش از 600 دانش آموز و کار آموز در این مرکز مصروف آموزش می باشند.

 بخش آموزشی بنیاد آگاه  بر علاوه ی این مرکز، آموزشگاه دیگری را نیز حمایت می کند که این آموزشگاه در کارته سخی، هنر خیاطی برای خانم ها و هم چنان زبان انگلیسی، مضامین مکتب و احکام اسلامی را برای شهروندان کابل آموزش می دهد.

مطالب بیشتری در این بخش