wrapper

اورال: پس از سپري شدن حدود يكصدو ده روز از آغاز به کار دولت وحدت ملی افغانستان، بلاخره روز دوشنبه بيست دوم جدی در ارگ ریاست جمهوری افغانستان، كانديد وزيران براي کابینه جدید افغانستان معرفی شدند. در این نشست، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی و معاونان آنها به همراه شماری از مقام‌های دولتی حضور داشتند. تمام كانديد وزيران شامل در اين ليست چهره هاي جديدي هستند و هيچ یک از نامزدان پست وزارت، پیش از این به عنوان وزیر در دولت افغانستان کار نکرده‌اند. بنابر فرمان رييس جمهور این افراد به عنوان نامزد وزیران کابینه جدید به پارلمان معرفی شدند: شیر محمد کریمی برای وزارت دفاع ملی نورالحق علومی برای وزارت امور داخله/کشور صلاح الدین ربانی برای وزارت امور خارجه غلام جیلانی پوپل برای وزارت مالیه/دارایی احمد سیر مهجور برای وزارت عدلیه/دادگستری گل زلمی یونسی برای وزارت معارف/آموزش و پرورش نجیبه ایوبی برای وزارت امور زنان عباس بصیر برای وزارت فواید عامه فیروزالدین فیروز برای وزارت صحت عامه/بهداشت و درمان یعقوب حیدری برای وزارت زراعت و آبیاری داوود شاه صبا برای وزارت معادن برنا کریمی برای وزارت مخابرات و فناوری معلوماتی نصیر احمد درانی برای وزارت احیا و انکشاف دهات خاطره افغان برای وزارت تحصیلات عالی محمود صیقل برای وزارت انرژی و آب سادات نادری برای وزارت کار، امور اجتماعی و شهدا و معلولین سید حسین عالمی بلخی برای وزارت مهاجران فیض محمد عثمانی برای وزارت حج و اوقاف فیض‌الله کاکر برای وزارت مبارزه با مواد مخدر آی سلطان خیری برای وزارت اطلاعات و فرهنگ قمرالدین شینواری برای وزارت سرحدات و قبائل سردار محمد رحمان اوغلی برای وزارت اقتصاد سردار محمد رحیمی برای وزارت تجارت و صنایع فیض‌الله ذکی برای وزارت ترانسپورت شاه زمان میوندی برای وزارت امور شهری (شهرسازی و مسکن) رحمت الله نبیل برای ریاست اداره عمومی امنیت ملی خلیل صدیق برای ریاست بانک مرکزی از این میان تنها رحمت الله نبیل در گذشته عضویت کابینه افغانستان را داشته و به عنوان رئیس امنیت ملی کار کرده است. سید اکرام، منشی پارلمان افغانستان در گفت‌وگو با برخي از رسانه ها گفت که پارلمان، بررسی مدارک تحصیلی و تجربه کاری وزیران معرفی شده را بلافاصله آغا خواهد کرد. آقای اکرام همچنین گفت وزیرانی که دوتابعیتی هستند، از نمایندگان رای اعتماد نخواهند گرفت. چند روز قبل شماری از نمایندگان پارلمان طي واكنش هاي تندی از اشرف غنی رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی انتقاد کردند که با تاخیر در اعلام نام‌های اعضای کابینه، باعث هرج و مرج در کارها و افزایش ناامنی در کشور شده اند.

تبليغات شما

اورال تبليغات شما را در وب سايت و ماهنامه خود مي پذيرد. علاقمندان مي توانند با شماره های: 0031684059856 - 0093786827404 و ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید جهت معلومات تماس بگيرند.

اورال

 اورال به عنوان یک رسانه مستقل و مردمی تلاش می ورزد تا صدای راستین وبازتاب دهنده مشکلات و واقعیات عینی جامعه خود بوده ودر راه رسیدن به یک وحدت ملی و صلح وثبات پایدار در سایه ی عدالت اجتماعی تلاش نماید.

For using special positions

Special positions is: sticky_left, stickey_right, notice, tool_bottom. You can use them for any module type. And to use, please go to Module Manager config your module to your desired postion.

You can disable by:

  • Go to Administrator » Template Manager » Your_Template » Tab: Advanced » Use special positions » select: No for all special positions
  • Go to Administrator » Module magager » Your_Module(by postion: sticky_left/stickey_right/notice/tool_bottom) » Status: Unpublish for that module
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Green Red Radian
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family