wrapper

اعتصاب غذای ۱۵۰ زندانی در ولایت هرات در غرب افغانستان امروز پایان یافت.

این زندانیان از روز پنجشنبه هفته گذشته به این سو اعتصاب غذایی کرده بودند. رسیدگی عادلانه به پرونده های آنها از سوی هیاتی از پایتخت، خواست مهم اعتصاب کنندگان بود.

اشرف غنی احمدزی رئیس جمهوری افغانستان شب گذشته با نمایندگان این اعتصاب کنندگان تماس تلفنی گرفته و به آنها وعده سپرده که تا دو روز آینده هیاتی از کابل به هرات خواهد فرستاد تا به مشکلات زندانیان رسیدگی کنند.

زندانیان هرات به دنبال این وعده رئیس جمهوری، امروز بعد از ظهر به اعتصاب شان پایان دادند.

این در حالی است که صبح امروز نیز تجمع اعتراض آمیزی در مقابل دفتر ولایت هرات از سوی ده ها تن از شهروندان هرات به شمول شماری از اعضای خانواده های زندانیان برگزار شده بود.

مبارزه با فساد در نهادهای قضایی افغانستان خواست این معترضان بود.

یکی از این معترضان به بی‌بی‌سی گفت: "مطابق به وعده های رئیس جمهوری، ما می خواهیم که فساد در دستگاه قضایی و دادستانی ریشه کن شود. کسانی که مجرم نیستند رها شوند و کسانی که مجرم هستند مجازات شوند."

در زندان هرات حدود سه هزار نفر زندانی هستند. پیش از این نیز شماری از این زندانیان در اعتراض به آنچه بی عدالتی می خواندند، دست به اعتصاب غذایی زده بودند.

تبليغات شما

اورال تبليغات شما را در وب سايت و ماهنامه خود مي پذيرد. علاقمندان مي توانند با شماره های: 0031684059856 - 0093786827404 و ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید جهت معلومات تماس بگيرند.

اورال

 اورال به عنوان یک رسانه مستقل و مردمی تلاش می ورزد تا صدای راستین وبازتاب دهنده مشکلات و واقعیات عینی جامعه خود بوده ودر راه رسیدن به یک وحدت ملی و صلح وثبات پایدار در سایه ی عدالت اجتماعی تلاش نماید.

For using special positions

Special positions is: sticky_left, stickey_right, notice, tool_bottom. You can use them for any module type. And to use, please go to Module Manager config your module to your desired postion.

You can disable by:

  • Go to Administrator » Template Manager » Your_Template » Tab: Advanced » Use special positions » select: No for all special positions
  • Go to Administrator » Module magager » Your_Module(by postion: sticky_left/stickey_right/notice/tool_bottom) » Status: Unpublish for that module
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Green Red Radian
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family