wrapper

 

 

کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که رسیدگی به شکایت های انتخابات شوراهای ولایتی این کشور پایان یافته است.

 

نادر محسنی عضو و سخنگوی این کمیسیون امروز در یک نشست خبری گفت که نتایج بررسی شکایت های انتخابات شوراهای ولایتی نهایی شده و امروز به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده می شود.

او گفت که کمیسیون مستقل انتخابات ۲۴ ساعت زمان دارد تا به این نتایج اعتراض کرده و یا آن را قبول و نتایج نهایی انتخابات شوراهای ولایتی را اعلام کند.

وی افزود که میزان شکایات در این انتخابات بسیار زیاد بوده و این نشان می دهد که تقلب های سازمان یافته در انتخابات شوراهای ولایتی صورت گرفته است.

برای رسیدگی به شکایت های نامزدان شوراهای ولایتی، بازشماری آرای شماری از محلات در تمام ولایات افغانستان صورت گرفته است.

آقای محسنی می گوید که شمار محلاتی که آرای آن بازشماری شدند، در هر ولایت متفاوت بوده اما تعداد محلات و خود محلات با مشوره نامزدان معترض انتخاب شده است.

به گفته وی، بیشترین بازشماری آرا در کابل در ۹۰۰ محل رای گیری و پس از آن بیشترین بازشماری ها در ولایات ننگرهار، قندهار، هرات و هلمند صورت گرفته است.

مجموع محلات رای گیری در انتخابات شوراهای ولایتی ۲۰ هزار و ۵۶۱ محل بود.

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی گفت: "ما موارد انکارناپذیری از تقلب داشتیم که نتایج مرکز رای گیری در شب انتخابات یک چیز بوده و نتایج نشر شده از کمیسیون انتخابات چیز دیگری را نشان می دهد، در تمام افغانستان، در ولایاتی بیشتر و در ولایاتی کمتر. اکنون پس از بررسی شکایات و بازشماری در بعضی ولایات تغییرات بزرگی داریم. در تمام ولایات تغییرات داریم."

او میزان دقیق محلاتی که آرای شان بازشماری شده و شمار آرای باطل شده را مشخص نکرد.

آقای محسنی گفت که شماری از مقامات محلی، کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات و نامزدان انتخابات در تقلب ها دست داشتند.

به گفته وی، پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات، کمیته ای تشکیل می شود و متقلبین پس از شناسایی به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

انتخابات شوراهای ولایتی افغانستان همزمان با انتخابات ریاست جمهوری این کشور به تاریخ شانزدهم حمل/فروردین برگزار شده بود. اما هر دوی این انتخابات با تقلب های گسترده همراه بود و جنجالهای زیادی را به دنبال داشت.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتایج اولیه انتخابات شوراهای ولایتی را ۳۰ ثور/اردیبهشت در سایت رسمی این کمیسیون اعلام کرد.

در انتخابات شوراهای ولایتی افغانستان ۲ هزار و ۵۹۱ نفر از جمله ۲۹۶ زن نامزد بودند که به اساس نتایج اولیه ۴۵۸ نفر از جمله ۹۷ زن در آن پیروز شدند.

نتیجه نهایی انتخابات شوراهای ولایتی باید به تاریخ ۱۷ جوزا/خرداد اعلام می شد اما جنجالهای انتخابات ریاست جمهوری سبب شد این کار به تعویق افتاد.

 

 

تبليغات شما

اورال تبليغات شما را در وب سايت و ماهنامه خود مي پذيرد. علاقمندان مي توانند با شماره های: 0031684059856 - 0093786827404 و ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید جهت معلومات تماس بگيرند.

اورال

 اورال به عنوان یک رسانه مستقل و مردمی تلاش می ورزد تا صدای راستین وبازتاب دهنده مشکلات و واقعیات عینی جامعه خود بوده ودر راه رسیدن به یک وحدت ملی و صلح وثبات پایدار در سایه ی عدالت اجتماعی تلاش نماید.

For using special positions

Special positions is: sticky_left, stickey_right, notice, tool_bottom. You can use them for any module type. And to use, please go to Module Manager config your module to your desired postion.

You can disable by:

  • Go to Administrator » Template Manager » Your_Template » Tab: Advanced » Use special positions » select: No for all special positions
  • Go to Administrator » Module magager » Your_Module(by postion: sticky_left/stickey_right/notice/tool_bottom) » Status: Unpublish for that module
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Green Red Radian
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family