محل تبلیغات شما

<--306px-->
هشتگ طالبان  مغایر و متضاد با عملکرد این گروه  و بر علیه کارزار توقف نسل کشی هزاره ها است هشتگ طالبان  مغایر و متضاد با عملکرد این گروه  و بر علیه کارزار توقف نسل کشی هزاره ها است

هشتگ طالبان مغایر و متضاد با عملکرد این گروه و بر علیه کارزار توقف نسل کشی هزاره ها است

پس از موفقیت خیره کننده  کارزار توییتری" نسل‌کشی هزاره‌ها را متوقف کنید . « #StopHazaraGenocide » که تا کنون هشتگ"نسل‌کشی هزاره‌ها را متوقف کنید" ۱۰ میلیون بار نشر و باز نشر گردیده است. 

گروه طالبان " کارزاری تحت نام "افغانستان متحد" را آغاز  کرده اند که ۱۰۰ هزار بار توییت شده است. 

البته طالبان کارزار جدید را در واکنش به کارزار "توقف نسل‌کشی هزاره‌ها" به راه انداخته است که این خود نماینگر مخالفت طالبان با توقف نسل کشی هزاره ها و نشان می‌دهد که این گروه حتی  مخالف صدای اعتراض برای توقف کشتار هدفمند هزاره ها است. 

همینطور گروه طالبان در حالیکه یک حکومت خودخوانده تک قومی و تک جنسیتی و تک حزبی را  اعلان کرده اند. 

چنانچه پس از آن که طالبان سال قبل به قدرت رسیدند، باور برخی کشورها بر این بود که این گروه نسبت به حکمروایی دو دهه قبل خود تغییر کرده‌اند. آنان با اعلان فرمان عفو کذایی این گمانه‌زنی‌ها را بین جامعه بین المللی تقویت کرده بودند که طالبان امروز با طالبان دیروز فرق کرده‌اند.
اما آنچه عملکرد این گروه در مدت بیشتر از یک‌سال و اندی گذشته و مخصوصا‌ در این اواخر نشان می‌دهد. تغییرات بنیادینی در تفکر و دیدگاه این گروه افراطی نیامده است، بلکه همان راه افراطیت و تندوری قبلی خود را می‌روند.
از محدود کردن زنان و بستن مکاتب دخترانه و حد و مرزهای متعدد تعیین کردن برای امور شخصی مردان که بگذریم، در این روزها رفتار وحشتناک طالبان با مردم به اوج خود رسیده است. از شکنجه و ترور مخالفان و نظامیان دولت پیشین تا کوچ اجباری و غصب خانه و جایداد، آتش زدن خانه و باغ  مردم بنام « جن»  تا اعدام و قتل شهروندان به بهانه‌های مختلف از کارنامه‌های تلخ این گروه است که زندگی را در کام مردم زهر کرده‌اند.
مردم افغانستان علاوه بر تحمل بی‌کاری، فقر، دزدی و غارت اموال شان مجبورند بار ستم‌های سنگین گروه حاکم را نیز بکشند. هر روز خبر شکنجه و قتل افراد به دلایل اینکه کارمند دولت قبلی یا متعلق به مردم غیر پشتون هستند را می‌شنویم. بتاریخ ۲۰ سنبله طالبان محرم‌علی علی‌زاده، فرمانده دولت پیشین محلی را در دره غوربند دستگیر کرده و وی به اثر شنکجه جان باخته است. قبل از وی هزاران بی گناه دیگر را در گوشه و کنار کشور کشته اند. 

رحمت‌الله تازه جوانی که  خواهرش در روز جمعه در انفجار مرکز آموزشی کاج سلاخی و پر پر شد. وی روز پس حادثه « مرکز آموزشی کاج» برای دل ماتم‌زده‌اش به خیابان آمده بود تا صدایش را بلند و نسبت به قتل خواهرش اعتراض کند. اما طالبان وی را به شدت لت و کوب کرده و با خود بردند. تا کنون از سرنوشت رحمت الله خبری نیست.
هجوم کوچی‌های پشتون به حمایت طالبان در ولایت‌های شمال و کوچانیدن اجباری مرد و غصب اموال آنان نیز از خبرهای دیگری است که در این هفته بازتاب وسیعی یافت. چند روز قبل طالبان با همدستی کوچی‌ها در خواجه بهاوالدین ولایت تخار تعداد باشندگان این منطقه را وادار به کوچ اجباری کرده‌ و خانه‌های آنان را به زور تصاحب کرده‌اند.
به تازگی ویدیوهایی در شبکه‌ّهای اجتماعی پخش شده‌اند که در آن دیده می‌شود جنگجویان طالبان اسیران جنگی را در ولایت پنجشیر به صورت گروهی و بی‌رحمانه به رگبار می‌بندند و به قتل می‌رسانند.
این رفتارهای ضد انسانی طالبان سبب ایجاد ترس و وحشت بین مردم شده‌ و امنیت روانی مردم را نیز به شدت تضعیف کرده‌است.
اکنون هم دنیا و هم مردم افغانستان  به این یقین کامل رسیده اند که طالبان تغییر نکرده‌اند بلکه به عنوان یک گروه جنگجوی افراطی پیوسته جنایت‌های شان را تکرار اندر تکرار بر مردم انجام می‌دهند.

گروه طالبان با این کارنامه ننگین و در چنین حالتی آمده و بنام اتحاد افغانستان  هشتگ درست کرده اند.

مطالب بیشتری در این بخش