محل تبلیغات شما

<--306px-->
قاتل استرالیایی‌های غیرمسلح «قهرمان» گروه طالبان در کابل قاتل استرالیایی‌های غیرمسلح «قهرمان» گروه طالبان در کابل

قاتل استرالیایی‌های غیرمسلح «قهرمان» گروه طالبان در کابل

حکمت الله سرباز افراطی افغانستان که حداقل 10 سال پیش سه حفار غیرمسلح استرالیایی را در افغانستان کشت، اکنون مانند یک "قهرمان" تحت حاکمیت طالبان که کشور را در اگست 2021 تحویل گرفتند، در کابل زندگی مجللی دارد. در گزارش گاردین، این سرباز سرکش به یکی از مقامات دولت سابق افغانستان گفت: "اگر آزاد شوم به کشتن خارجی ها ادامه خواهم داد" حتی زمانی که بحث آزادی او از زندان مطرح شده بود.

حکمت‌الله گفته بود: «به کشتار استرالیایی‌ها ادامه می‌دهم و شما را هم می‌کشم که شما دست نشانده خارجی‌ها هستید» و «من از برادرانم هستم، ما آزاد خواهیم شد، افغانستان آزاد خواهد شد.» ما تو را خواهیم کشت.»

طالبان در سال 2020 درباره آزادی حکمت الله مذاکره کردند، زمانی که این گروه افراطی خواستار آزادی 5000 زندانی به عنوان بخشی از مذاکرات توافق صلح با ایالات متحده بود. ارتش آمریکا پس از دو دهه از افغانستان خارج شد که منجر به تسخیر مجدد این کشور توسط طالبان و سقوط مارپیچ دولت غیرنظامی شد. لازم به ذکر است وی یکی از شش تروریستی بود که دولت های غربی به شدت در برابر آن مقاومت می کردند. بر اساس این گزارش، غرب در تلاش بود تا در برابر آزادی تروریست‌هایی که یا اتباع خارجی غیرمسلح را کشته بودند و حتی  احساس گناه نیز نمی‌کردند. یا متعهد به انجام اقدامات خشونت‌آمیز و تروریستی بیشتر شده بودند، مقاومت کنند.

با این حال، از زمان بازگشت به افغانستان تحت رژیم طالبان، حکمت‌الله در محله دیپلماتیک سابق وزیر اکبر خان اسکان داده شده است. بر اساس این گزارش، این ستیزه جو در حال حاضر در یک ملک با امنیت شدید در منطقه ای زندگی می کند که نزدیک خانه مخفی ایمن الظواهری، رهبر سابق القاعده است که در 31 جولای در حمله پهپادهای آمریکایی کشته شد.

حکمت الله را  به عنوان یک قهرمان به کابل خوش آمد گفتند:
حتي دولت استراليا در سال 2020 در برابر آزادي حكمت‌الله مقاومت كرد، زيرا قبلاً اذعان كرده بود كه از محل اختفاي او اطلاعي ندارد. این رسانه همچنین به نقل از یک مقام ارشد سابق در دولت غیرنظامی سابق افغانستان، بازگشت حکمت الله را به افغانستان  جنگ زده تایید کرد. این مقام گفت: «از او [حکمت الله] به عنوان یک قهرمان به کابل استقبال شد... با خانه، ماشین، نگهبان، عفو جنایاتش، هزینه هایش پرداخت می شود. به گفته گاردین، با او به عنوان یک قهرمان رفتار می شود. علاوه بر این، اعضای خانواده سربازان استرالیایی کشته شده گفته اند که از بازگشت وی به افغانستان به مطلع نشده اند.

مطالب بیشتری در این بخش