محل تبلیغات شما

<--306px-->
بازداشت سه زن توسط طالبان در غزنی به علت نداشتن محرم شرعی ـ مجله‌ی اورال بازداشت سه زن توسط طالبان در غزنی به علت نداشتن محرم شرعی ـ مجله‌ی اورال

بازداشت سه زن توسط طالبان در غزنی به علت نداشتن محرم شرعی ـ مجله‌ی اورال

یک منبع که نخواست هویتش فاش گردد و خود متقاضی پاسپورت در ولایت غزنی است در گفتگو به مجله‌ی اورال می‌گوید: "دو شنبه، ۴ دلو افراد مسلح طالبان سه زن را هنگامی که می‌خواستند به مستوفیت این ولایت رفته و تعرفه‌ی بانکی شان را پرداخت کنند، به علت همراه نداشتن محارم شرعی از سوی طالبان گرفتار گردیدند. منبع می‌گوید این زنان برای مدت سه ساعت را در بازداشت طالبان بودند و سپس رها شدند.
این زنان در حالی بازداشت می‌گردند که اخیرا طالبان رانندگان موتر های لینی و تاکسی ها را در شهر غزنی تحت فشار قرار داده تا زنان بدون محرم را به موترهای شان اجازه ی سوار شدن ندهند. طالبان به رانندگان هشدار داده‌اند، در صورت سرپیچی از این دستور مجازات می‌شوند.

در این اواخر جنگجویان طالبان در غزنی سخت‌گیری‌ها بر زنان را به شدت افزایش داده‌اند. این سخت‌گیری‌های طالبان علاوه بر اینکه مردم را در مذیقه قرار داده‌اند، آن عده زنانی که نمی‌توانند بیرون از منزل با خود محرم شرعی ببرند، از فعالیت‌های زیادی محروم شده‌اند.

مطالب بیشتری در این بخش