محل تبلیغات شما

<--306px-->
مقامات اندونزیا: سازمان ملل برای حل مشکلات پناهجویان افغانستانی تسهیلات را فراهم کنند ـ مجله‌ی اورال مقامات اندونزیا: سازمان ملل برای حل مشکلات پناهجویان افغانستانی تسهیلات را فراهم کنند ـ مجله‌ی اورال

مقامات اندونزیا: سازمان ملل برای حل مشکلات پناهجویان افغانستانی تسهیلات را فراهم کنند ـ مجله‌ی اورال

مجله‌ی اورال ۲۹ نوامبر-  در پی تظاهرات متعدد پناهجویان افغانستانی در تانجونگ پینگ اندونزی، امروز شهردار تانجونگ پینگ، خطاب به دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خواستار فوری  تسهیل و حل پرونده - پناهجویان افغانستانی مقیم در این کشور شد. این پیشنهاد پس از جلسه‌ی مقامات این شهر در پیوند به وضعیت پناهجویان افغانستانی در این شهر اتخاذ گردید.

شهردار و رییس این نشست در نهایت صورت جلسه را به صورت ذیل به حاضرین و رسانه ها اعلان کرد:
۱. مشکل پناهجویان افغانستانی که در حال حاضر در هوتل بدره بینتن Regency اسکان داده شده اند، یک مشکل شناخته شده و آشکار است که باید فورا پیگیری گردد. 
۲. پناهجویان افغانستانی بهتر است برای اسکان دائم به کشورهای پناهنده پذیر مثل استرالیا، آمریکا و کانادا منتقل گردند، زیرا اندونزی هنوز کنوانسیون ۱۹۵۱ پناهندگان را تصویب نکرده و به عضویت آن در نیامده است.
۳. پناهجویان افغانستانی که  حدود ۹ الی ۱۰ سال در منطقه بینتن در این شهر زندگی کرده‌اند و از وضعیت و حقوق خود به عنوان پناهجو اطمینان حاصل نکرده‌اند. باید فوراً به این وضعیت رسیدگی صورت بگیرد.
۴. بنابر آداب و ملاحظات بشردوستانه و برای جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی برای مردم شهر تانجونگ پیننگ، ما بدینوسیله از شعبه تانجونگ پیننگ از نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل درخواست می‌کنیم که فوراً حل مشکل پناهجویان افغانستان را تسهیل کنند. از توجه و همکاری شما متشکریم.

هم‌چنین امروز حزب نهضت المای اندونزی حمایت خویش را از خواسته‌های مهاجرین اعلام کردند. و نسبت به نقض حقوق بشری مهاجرین انتقاد کردند و وعده‌ای همکاری دادند.
مسوولین این حزب اعلان کردند که ما در کنار شما و برای حقوق از دست رفته تان اقدام جدی می‌نماییم.  این حزب گفته اند که ما از حمایت مهاجرین یک قدم به عقب برنمی‌گردیم و با همدیگر در کنار هم برای حق خود می‌جنگیم. مقامات این حزب در ادامه گفته‌اند: "اگر من و تو ماه شویم. هستند انسان‌های آزاده که در کنار ما ایستاد می‌شوند تا از این بدبختی و مرگ تدریجی نجات پیدا کنیم."

مطالب بیشتری در این بخش