محل تبلیغات شما

<--306px-->
دیده‌بان حقوق‌بشر: طالبان دست به اخراج و مصادره املاک مردم زده‌اند دیده‌بان حقوق‌بشر: طالبان دست به اخراج و مصادره املاک مردم زده‌اند

دیده‌بان حقوق‌بشر: طالبان دست به اخراج و مصادره املاک مردم زده‌اند

دیده‌بان حقوق‌بشر تٲیید کرده است که طالبان باشندگان دست‌کم پنج ولایت را کوچ اجباری داده و املاک و دارایی شان را بین طرفداران خود توزیع کرده اند. افرادی که در ولایات دایکندی، هلمند، بلخ، قندهار و ارزگان از مناطق شان اخراج شده‌اند، عمدتاً هزاره و شیعه هستند.

پتریشیا گوسمن، معاون بخش آسیایی دیده‌بان حقوق‌بشر می‌گوید: "طالبان هزاره‌ها و سایرین را بر اساس قومیت یا عقاید سیاسی به اجبار بیرون می‌کنند تا به حامیان طالبان پاداش دهند. این اخراج‌ها که با تهدید به زور و بدون هیچ‌گونه روند قانونی انجام می‌شود، سوء استفاده جدی است که مجازات جمعی پنداشته می‌شود."
هزاره‌ها که اکثراً شیعه مذهب هستند، یکی از چهار قوم مطرح افغانستان هستند که همواره در معرض تبعیض، کشتار جمعی، حملات هدفمند تروریستی و کوچ اجباری قرار گرفته‌اند. در هنگام تسلط طالبان در دهه‌ی ۹۰ میلادی هزاره‌ها به صورت گروهی از سوی طالبان قتل عام شدند. جمعیت زیاد آنان به کشورهای همسایه آواره شدند.
اکنون هزاره‌ها و شیعه‌ها بیشتر از همه در معرض تهدید هستند. در کمتر از یک ماه حملات تروریستی در مساجد شیعیان در کندز و قندهار سبب کشته و زخمی شدن صدها تن گردید که مسوولیت این حملات را گروه داعش به عهده گرفتند.
با توجه به خطرات بلندی که این گروه قومی و مذهبی را تهدید می‌کنند، از کشورهای مهاجرپذیر انتظار می‌رود که در قسمت پذیرش پناهندگان و اعطای ویزای بشردوستانه به آنان اولویت دهند.

مطالب بیشتری در این بخش