محل تبلیغات شما

<--306px-->
آمادگی‌ها برای برگزاری پنجمین دور مسابقات بین‌المللی اسکی در بامیان آمادگی‌ها برای برگزاری پنجمین دور مسابقات بین‌المللی اسکی در بامیان

آمادگی‌ها برای برگزاری پنجمین دور مسابقات بین‌المللی اسکی در بامیان

مسئولان اتحادیه توریزم بامیان از آمادگی ها برای برگزاری پنجمین دور مسابقات بین المللی اسکی در این ولایت خبر داند.

آنان می گویند که مسابقات امسال در دو تیم دختران و پسران اسکی باز، در دو روز جداگانه در دامنه های سلسله کوه های بابا برگزار خواهد شد.

رضا ابراهیم رئیس اجرایی اتحادیه توریزم بامیان به مجله اورال گفت که این اتحادیه در جریان سال روان زمینه آموزش بهتر را برای اسکی بازان بامیان فراهم کرده است و آنان برای اشتراک در مسابقات بین المللی اسکی که قرار است در 27 ماه روان میلادی برگزار شود آمادگی کامل دارند.

بامیان از سرد ترین و در عین حال برفگیرترین ولایات در مرکز کشور است که اکثر مناطق آن تا اواخر بهار پوشیده از برف است.

گردشگران خارجی مناطق کوهستانی این ولایت را مناسب ترین مکان برای اسکی و سایر ورزش های زمستانی خوانده اند.

با این حال رضا ابراهیم می گوید که در زمستان سال روان علاقه مندی به ورزش زمستانی اسکی در میان جوانان بامیان افزایش یافته است.

او افزود که در زمستان امسال شمار زیادی از جوانان بامیان مهارت های مسلکی اسکی بازی را فرا گرفته اند.

از سوی دیگر کبیر دادرس رئیس  اداره اطلاعات و فرهنگ بامیان گفته است که ایجاد چندین هتل چهار ستاره در مرکز بامیان، ظرفیت پذایرایی از سیاحان را در این ولایت بالا برده است.

دادرس اما می گوید که نا امنی ها در شاهراه های منتهی به بامیان باعث کاهش شمار سیاحان بازدیده کننده از این ولایت شده است.

او افزود که با وجود تمام مشکلات، اسکی بازان خارجی از دوماه بدینسو در تعدادی از هتل های بامیان اتاق گرفته اند و منتظر برگزاری پنجمین دور مسابقات بین المللی اسکی در این ولایت هستند.

رئیس اطلاعات و فرهنگ بامیان تاکید کرد که برگزاری مسابقات اسکی در این ولایت می تواند در ایجاد در آمد ثابت برای مردم، هتلداران و دولت موثر واقع شود.

بر اساس گفته های او، در سال روان امکانات بیشتری برای اسکی بازان بامیانی فراهم شده و شمار زیادی از دختران و پسران ورزشکار در این ولایت، اسکی بازی را یاد گرفته اند.

مسابقات بین المللی اسکی از پنج سال به این سو در بامیان برگزار می شود.

اسکی بازان بامیانی توانسته اند در بیشتر این مسابقات رقیبان خارجی خود را مغلوب کنند.

پیشتر دو اسکی باز بامیانی توانستند در مسابقات دوستانه اسکی در کشور سویس نیز مقام اول و سوم این مسابقات را از آن خود کنند.

به گفته آگاهان؛ در صورتی که دولت افغانستان و نهادهای ملی و بین المللی در زمینه ترویج بیشتر اسکی بازی در بامیان سرمایه گذاری کنند؛ ممکن است این ولایت در فرصت های نزدیک، در ردیف مناطقی قرار گیرد که بیشترین سیاحان را به خود جذب می کند.

مطالب بیشتری در این بخش