محل تبلیغات شما

<--306px-->
انفجاری در یک مسجد در ولایت ننگرهار رخ داد انفجاری در یک مسجد در ولایت ننگرهار رخ داد

انفجاری در یک مسجد در ولایت ننگرهار رخ داد

منابع محلی ننگرهار می‌گوید که پس از چاشت امروز انفجاری در یک مسجد هنگام برپایی نماز جمعه در ساحۀ «تریلی»، از مربوطات ولسوالی سپین‌غر این ولایت رخ داده است.

ساکنان محل گفتند انفجاری در مسجدی در ولسوالی سپین‌غر شهر ننگرهار در شرق افغانستان رخ داده است که در نتیجه آن دست کم ۱۲ نفر از جمله امام مسجد زخمی شدند.
عطل شینواری، یکی از ساکنان این منطقه به رسانه ها گفت که این انفجار حوالی ساعت 1:30 بعد از ظهر رخ داد. زمانی که مواد منفجره ظاهراً در داخل مسجد قرار داشت منفجر شد.
یک مقام حکومت افراطی طالبان که نخواست نامش فاش شود، انفجار را تایید کرد و گفت که احتمال تلفات وجود دارد اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیتی این رویداد را به عهده نگرفته است. آخرین مورد از یک سری انفجارهایی که در هفته‌های اخیر به مساجد در افغانستان حمله کرد و ادعای حکومت افراطی طالبان مبنی بر بازگرداندن امنیت پس از دهه‌ها جنگ را تضعیف کرد.

در این مسجد مسلمانان اهل سنت حضور داشتند. حملات قبلی از زمان تسلط حکومت افراطی طالبان به مساجد شیعیان حمله کرده بودند که تلفات آن حملات بسیار گسترده بود. گروه شبه نظامی دولت اسلامی (داعش) مسئولیت آن حملات را بر عهده گرفته است.

اما اخیرا ویدیویی از داعش منتشر گردیده که گروه طالبان را مسول حمله به مساجد و مراکز تعلیمی اعلان کرده‌اند.

شینواری گفت که حداقل ۱۲ نفر از جمله امام جماعت این مسجد زخمی شده اند. یکی دیگر از ساکنان گفت که ۱۵ نفر زخمی شده اند که حال سه نفر وخیم است.

مطالب بیشتری در این بخش