محل تبلیغات شما

<--306px-->
سازمان ملل متحد تطبیق واکسین فلج اطفال در سراسر افغانستان را به زودی آغاز می‌کند سازمان ملل متحد تطبیق واکسین فلج اطفال در سراسر افغانستان را به زودی آغاز می‌کند

سازمان ملل متحد تطبیق واکسین فلج اطفال در سراسر افغانستان را به زودی آغاز می‌کند

بنابر گزارش سازمان ملل متحد، کارزار سراسری واکسین فلج اطفال در افغانستان که از ۸ نوامبر آغاز می‌شود و در طی بیشتر از سه سال واکسین خوراکی فلج اطفال به طور کامل به همه اطفال افغانستان تطبیق می‌گردد.

 

واکسین فلج اطفال، از بدن در مقابل بیماری پولیو یا همان فلج اطفال محافظت می‌کند. پولیو یک بیماری‌ بسیار عفونی است که به وسیلۀ نوعی از ویروسی که به سیستم عصبی انسان حمله می‌کند به وجود میاید. قبل از اینکه این واکسین در سال ۱۹۵۴ ساخته شود،‌ سالانه هزاران مورد فلج اطفال گزارش می‌شد و هر ساله،‌ هزاران نفر در اثر ابتلا به این بیماری می‌مردند. تقریبا ۹۵ درصد از افراد مبتلا به ویروس فلج اطفال هیچ نوع علائمی ندارند. در ۵ درصد از بیماران علائم خفیف مثل گلو دردی، تب، دلدردی و حالت تهوع مشاهد می‌شود. شیوع فلج اطفال در آفریقا و خاورمیانه منجمله افغانستان و پاکستان هنوز اتفاق می‌افتد. و یک مسافر به راحتی می‌تواند فلج اطفال را به مکان‌های دیگر منتقل نمایند. اما کارشناسان معتقدند که واکسین فلج اطفال ممکن است در یک دهۀ آینده این ویروس را از تمام جهان ریشه‌کن کند. 

واکسین فلج اطفال دو نوع است. نوع سابقه تزریق می‌گردد. ولی نوع جدید آن که از سال ۲۰۰۰ میلادی مرسوم گردیده است به شیوه قطره ای به طفل داده می‌شود که در حال حاضر بیشترین استفاده را همین نوع دوم دارد. 

واکسین فلج اطفال، معمولاً در چهار ماهگی برای کودکان تزریق می‌شود. ولی تطبیق نوع قطرۀ خوراکی آن از زمان تولد تا سن شش سالگی امکان پذیر است.

مطالب بیشتری در این بخش