محل تبلیغات شما

<--306px-->
افتتاح میدان هوایی ولسوالی جاغوری غزنی افتتاح میدان هوایی ولسوالی جاغوری غزنی

افتتاح میدان هوایی ولسوالی جاغوری غزنی

میدان هوایی ولسوالی جاغوری ولایت غزنی پیش از چاشت امروز با حضور جنرال مردعلی مراد معاون لوی درستیز وزارت دفاع کشور و تنی چند از مقامات ولایتی، افتتاح شد.

کار ساخت میدان هوایی جاغوری، چندسال پیش از سوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی کشور آغاز شده بود که در حال حاضر برای نشست و برخاست هواپیماهای کوچک مسافربری که ظرفیت حداکثر پنجاه سرنشین را داشته باشند، آماده شده است.  

این میدان هوایی هنوز به صورت معیاری ساخته نشده و بیشتر از میدان هوایی به دشتی خشک و خاکی شبیه است.

با این وجود ظفر شریف ولسوال جاغوری می گوید که تلاش ها در زمینه یافتن بودجه برای ساخت میدان هوایی این ولسوالی به شکل معیاری و پخته جریان دارد.

او افزود که به احتمال زیاد تا سال آینده خورشیدی، بودجه ساخت این میدان هوایی بصورت پخته از سوی دولت یا منابع دیگر تهیه شود.

جاغوری از پرجمعیت ترین ولسوالی های غزنی است که روزانه صدها تن از آن به قصد کابل، قندهار و سایر ولایات سفر می کنند.

نا امنی راه ها در راه های ترانسپورتی منتهی به جاغوری، از بزرگترین مشکلات باشندگان این ولایت خوانده شده که گهگاهی از آنان قربانی نیز می گیرد.

در جریان سال روان چندین بار مسافرانی که قصد مسافرت از ولسوالی جاغوری به ولایات دیگر را داشتند، در برخی از نقاط شاهراه غزنی- کابل از جمله در ولایت زابل از سوی گروه های مسلح ناشناس ربوده شدند.

پیشتر هفت باشنده ولسوالی جاغوری غزنی که از سوی افراد وابسته به داعش در ولایت زابل ربوده شده بودند، از سوی این افراد سربریده شده شدند که واکنش های تندی را در داخل و خارج کشور به دنبال داشت.

با این حال افتتاح میدان هوایی جاغوری، امیدواری هایی را برای آغاز پرواز هواپیماهای مربوط به شرکت های هوایی کشور به این ولسوالی بوجود آورده است.

باشندگان این ولسوالی ابراز امیدواری کرده اند که با آغاز پرواز های تجارتی به این ولسوالی، بتوانند با مصئونیت بیشتر به سفر بروند.

این درحالیست که قرار است در آینده نزدیک، نمایندگان شرکت های هوایی کشور در سفری به جاغوری امکان نشست و برخاست هواپیماها در میدان هوایی این ولسوالی را بررسی کنند.

 

مطالب بیشتری در این بخش