محل تبلیغات شما

<--306px-->
مردان ناشناس یک مکتب را در لعل و سرجنگل ولایت غور به آتش کشیدند مردان ناشناس یک مکتب را در لعل و سرجنگل ولایت غور به آتش کشیدند

مردان ناشناس یک مکتب را در لعل و سرجنگل ولایت غور به آتش کشیدند

مقام های محلی در ولایت غور  در مرکز کشور می گویند که مردان ناشناس، شب گذشته مکتب متوسطه "کته چشمه"را در ولسوالی لعل و سرجنگل این ولایت به آتش کشیده اند.

عبدالحی خدیری، سخنگوی والی غور به با تایید این رویداد به مجله اورال گفت:"خسارات آتش سوزی این مکتب چندان زیاد نیست و تنها سه صنف درسی و نزدیک به دوصد جلد کتاب درسی دانش آموزان در آتش سوخته اند".

آقای خدیری می گوید که در این آتش سوزی بخش هایی از مکتب کته چشمه آسیب دیده اند اما از گسترش آتش سوزی و حریق شدن کامل مکتب جلوگیری شده است.

او افزود که تا کنون کسی در پیوند به این رویداد بازداشت نشده است.

سخنگوی والی غور اما تاکید کرد که ماموران امنیتی، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده اند.

به گفته او؛ این آتش سوزی بدلیل اینکه امتحانات آخر سال در مکتب کته چشمه به پایان رسیده و دانش آموزان و آموزگاران رخصت شده اند، خسارات جانی در پی نداشته است.

هرچند غور از ولایت های نا امن کشور به شمار می رود اما ولسوالی لعل و سرجنگل از مناطق آرام این ولایت به شمار می رود که در یک ونیم دهه گذشته شاهد کمترین رویداد های امنیتی بوده است.

در پانزده سال گذشته، این نخستین بار است که یک مکتب توسط مردان ناشناس در این ولسوالی به آتش کشیده می شود.

با آنکه تا کنون فرد یا گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است اما طالبان بدلیل اینکه مخالف رفتن دختران به مکتب هستند، همواره اقدام به آتش زدن مکاتب در مناطق مختلف کشور می کنند.

این گروه در زمان حاکمیت خود در افغانستان نیز، بیشتر مکاتب بویژه مکاتب دخترانه را بدلیل اینکه رفتن دختران به مکاتب را "مخالف با ارزش های دینی"می خواندند، مسدود کردند.

 

 

مطالب بیشتری در این بخش