محل تبلیغات شما

<--306px-->
تظاهرات باشندگان دایکندی در اعتراض به سربریدن هفت گروگان در زابل تظاهرات باشندگان دایکندی در اعتراض به سربریدن هفت گروگان در زابل

تظاهرات باشندگان دایکندی در اعتراض به سربریدن هفت گروگان در زابل

در ادامه تظاهرات های گسترده ای که در اعتراض به سربریدن هفت گروگان هزاره در زابل در کابل، بامیان و غزنی راه اندازی شد، هزاران تن از باشندگان دایکندی نیز پیش از چاشت امروز اقدام به راه اندازی تظاهرات کردند.

معترضان که از بازار نیلی تا مقابل ساختمان ولایت دایکندی راهپیمایی کردند، با سردادن شعارهایی برضد گروه های شورشی و دولت، خواستار دستگیری و مجازات عاملان رویداد زابل شدند.

آنان می گویند که مردم دایکندی از شهروندان کابل که روز گذشته با راه اندازی تظاهرات میلیونی حماسه آفریدند حمایت می کنند و از سران دولت می خواهند تا به خواست های برحق آنان پاسخ مثبت دهند.

آنان همچنان از دولت خواستند که موضع خود در برابر گروه های شورشی را تغییر دهد و با تشخیص دادن دوست و دشمن به سرکوب دشمنان مردم افغانستان بپردازند.

سید انور شهاب یکی از فعالان مدنی دایکندی به مجله اورال گفت که خواست باشندگان دایکندی از حکومت تامین امنیت جان شهروندان کشور است.

شهاب افزود که اگر  سران دولت قادر به حفاظت از جان مردم نیستند باید بدون اتلاف وقت استعفا دهند تا مردم خود در زمینه تعیین سرنوشت شان تصمیم بگیرند و امنیت خود را تامین کنند.

هادی رحیمی زاده از اعضای شورای ولایتی دایکندی نیز می گوید که هدف از تظاهرات امروز در دایکندی، ابراز همدردی با خانواده های قربانیان، حمایت از معترضان کابل و دادخواهی از خون های به ناحق ریخته شده شهدای زابل است.

آقای رحیمی به مجله اورال گفت:"تامین امنیت، حفظ جان و مال مردم از وظایف دولت است و از همین رو دولت باید پاسخگوی ناامنی های اخیر در کشور باشد".

رویداد سربریدن هفت گروگان در ولایت زابل از سوی گروه های شورشی، واکنش های تندی را در داخل و خارج کشور بدنبال داشته است.

با آنکه از دو روز به این سو تظاهرات های گسترده ای در واکنش به این رویداد در کویته پاکستان،کابل، بلخ، بامیان، دایکندی، غزنی، غور، جوزجان، هرات و ننگرهار راه اندازی شده است، انتظار می رود که این اعتراضات در روزهای آینده برعلاوه برخی ولایات افغانستان، در شماری از کشورهای دیگر نیز ادامه یابد.

 

مطالب بیشتری در این بخش