محل تبلیغات شما

<--306px-->
رویداد ترافیکی در ایران، جان 19 تن از شهروندان افغان را گرفت رویداد ترافیکی در ایران، جان 19 تن از شهروندان افغان را گرفت

رویداد ترافیکی در ایران، جان 19 تن از شهروندان افغان را گرفت

بر اساس گزارش رسانه ها، در یک رویداد ترافیکی در شاهراه تهران ــ قم ایران، بیست تن از سر نشینان یک موتر مسافری، جان های خویش را از دست داده اند. گفته می شود که تمامی قربانیان این رویداد، بجز از رانندۀ مینی بس، همه شهروندان افغانستان اند.
پولیس شاهراه قم ــ تهران، گفته است که ده تن دیگر نیز در این رویداد زخمی شده اند و همه به مرکز صحی صلیب سرخ شهر قم منتقل شده اند.
وضعیت صحی، زخمی شدگان را وخیم گزارش داده اند.
این رویداد به اثر تصادف مینی بس با یک موتر باربری بزرگ (تیلری) در شاهراه تهران ــ قم روی داده است.
تاکنون، هویت این شهروندان افغان، برای خانواده های شان اعلان نشده است. وزارت امور خارجه و وزارت مهاجران و عودت کنندگان نیز تاکنون در این باره چیزی نگفته اند.
مهاجرت افغان ها به ایران در این اواخر شده گرفته است. شهروندان افغان، علاوه بر اقامت برای کار در ایران، از این کشور به مقصد رسیدن بهکشورهای اروپایی وارد خاک ترکیه می شوند. آزار و اذیت و برخورد مسلحانه پولیس ایران نیز تا کنون از افغان ها چندین قربانی گرفته است.
از آغاز سال جاری تاکنون، افغان ها در چندین رویداد ترافیکی در این کشور جان های خویش را از دست داده اند اما در مورد آمار و هویت قربانیان به دلیل اقامت بدون مدرک افغان ها در کشور ایران، اطلاعی در دست نیست.پیش از این نیز رسانه ها از واژگون شدن یک موتر در بندر عباس خبر داده بودند که در این رویداد 16 تن از شهروندان افغانستان جان باخته بودند.

 

مطالب بیشتری در این بخش