محل تبلیغات شما

<--306px-->
طرح جدید دولت هالند: پناهجویان می توانند در منازل شهروندان اسکان یابند طرح جدید دولت هالند: پناهجویان می توانند در منازل شهروندان اسکان یابند

طرح جدید دولت هالند: پناهجویان می توانند در منازل شهروندان اسکان یابند

پس از آنکه هجوم پناهجویان به سوی مرزهای کشورهای اروپایی افزایش یافت، بسیاری از این کشورها از جمله هالند با مشکل کمبود مکان برای اسکان آنان مواجه شده اند.

دادگستری هالند اخیرا  طرح جدیدی را تصویب کرده است که بر اساس آن پناهجویان می توانند با حمایت مالی سازمان اسکان پناهندگان(کوا) در منازل فامیل یا دوستان شان در خارج از کمپ های پناهندگی اقامت گزینند.

این طرح که معروف به طرح  (Zelfzorgarrangement (zzaاست از 16 سپتامبر در سراسر هالند قابل اجرا خواهد بود.

مطابق با این طرح جدید، پناهجویانی که در کمپ های پناهندگی زندگی می کنند، در صورت داشتن بستگان، دوستان و یا آشنایانی در خارج از این کمپ ها، می توانند در منازل آنان اسکان یابند.

این طرح برای آن گروه از پناهجویان قابل اجراست که در کمپ های پناهندگی زندگی می کنند اما دوستان و بستگانی در خارج از کمپ نیز دارند که می توانند بیشتر از سه ماه در منازل آنان زندگی کنند.

کمک هزینه هایی که از سوی سازمان کوا برای این پناهجویان پرداخت می شود 100 یورو برای افراد مجرد یا سرپرست خانواده، 25 یورو برای فرد دوم خانواده، 12.5 یورو برای فرد سوم خانواده است که بر این اساس یک خانواده 2 نفره می تواند در یک هفته 137.5 یورو دریافت کند.

گفته شده است که حد اکثر مبلغ پرداختی به خانواده ها، 150 یور در هفته است.

حداکثر مبلغ پرداختی به خانواده ۱۵۰یورو در هفته (۶۵۰یورو در ماه) میباشد.

چه کسانی می توانند از این طرح استفاده کنند؟

این طرح تنها شامل آن گروه از پناهجویانی می شود که دارای شماره بی اس ان باشند. برای دریافت این شماره پناهجویان باید در شهرداری محل کمپ های پناهندگی ثبت نام شده باشند.

سازمان کوا تمامی پناهجیوان را در شهرداری محل کمپ های پناهندگی ثبت نام می کند و با گرفتن مجوز اقامت از صاحب خانه، اقامت در مکان جدید را به اطلات شهرداری آن محل می رساند.

براساس این طرح خانواده های پناهجو باید داکتری پیدا کنند تا به عنوان داکتر خانوادگی، مسئولیت مراقبت های صحی و بهداشتی آنان را برعهده بگیرند. همچنان خانواده های پناهجویی که می خواهند خارج از کمپ های پناهندگی اقامت گزینند در قدم نخست باید فاقد کودکانی باشند که مشغول تحصیل اند، در غیر صورت باید محلی را انتخاب کنند که نزدیک مکتب کودکان باشد.

گفته شده است که استفاده از این طرح کاملا داوطلبانه است و هیچ تاثیری بر میزان پرداخت حقوق هفتگی کوا، بیمه پناهندگان و پروسه یافتن مسکن توسط این سازمان ندارد.

 

مطالب بیشتری در این بخش