محل تبلیغات شما

<--306px-->
جنگ و جدال بين پناهجوياني از افغانستان، ايران و پاكستان در يونان جنگ و جدال بين پناهجوياني از افغانستان، ايران و پاكستان در يونان

جنگ و جدال بين پناهجوياني از افغانستان، ايران و پاكستان در يونان

حدود 50 پناهجوي ايراني، افغانی و پاکستانی در خارج یک قرارگاه پوليس یونان در یکی از جزایر این کشور با پرتاب سنگ و مشت به زدوخورد
پرداختند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بعد از آنکه معلوم شد این افراد شانس زیادی برای سوار شدن به کشتی مسافربری که برای پناهجویان اختصاص یافته ندارند، خشونت بالا گرفت و کار به زدوخورد کشید. پناهجویان سوریه ای برای سوار شدن به این کشتی اولویت داشتند، زیرا وضعیت پناهندگی آنها مورد تایید قرار گرفته بود.
شبکه تلویزیونی‌ یورو‌نیوز نیز روز یکشنبه در گزارشی از جزیره کوس یونان، که محل نگهداری این پناهجویان است، اعلام کرد که این درگیری بین پناهجویان ایرانی، پاکستانی و افغان بر سر آب و غذا بوده است.
نیروهای پولیس در این زدوخورد دخالت نکردند و فقط در حاشیه ایستادند. این پناهجویان در اطراف قرارگاه پولیس تجمع کرده بودند با این امید که بتوانند مدارک لازم برای اقامت موقت در یونان را بدست آورند.
سازمان بین المللی مهاجران اعلام کرده که در سال جاری میلادی حدود 250 هزار نفر پناهجو از دریای مدیترانه عبور کرده و خود را به اروپا رسانده اند.
فریادهای "ایران"، "پاکستان" و "افغانستان" در طول زدوخورد این پناهجویان شنیده می شد. تعدادی از پناهجویان ایرانی سعی کردند تا صف پولیس را بشکنند که به دور قرارگاه حلقه زده بودند.
یک صاحب منصب پوليس ضد شورش یونان گفت: "ما مداخله نکردیم، زیرا وظیفه اصلی ما حفاظت از مقر پولیس بود."
در ابتدای هفته جاری پولیس یونان در یک درگیری مجبور به استفاده از گازهای آتش نشان و باتون برای متفرق کردن جمعیت پناهجویان شد که در یک استادیوم صدها نفر در انتظار دریافت مدارک مهاجرتی خود بودند.

مطالب بیشتری در این بخش