محل تبلیغات شما

<--306px-->
هنگری برای مدت نامعلوم پناهجو نمی پذیرد هنگری برای مدت نامعلوم پناهجو نمی پذیرد

هنگری برای مدت نامعلوم پناهجو نمی پذیرد

اداره مهاجرت و تابعیت هنگری، بتازگی در نامه ای که از طریق شبکه دوبلین نت برای واحد دوبلین کشورهای عضو اتحاده اروپا ارسال کرده، اعلام کرده است که از 23 جون 2015 همکاری خود با این شبکه را متوقف می کند.

براساس این نامه، پس از این تاریخ، پناهجویانی که برمبنای مقررات دوبلین به هنگری بازگردانده می شوند، پذیرفته نخواهند شد.

این نامه خطاب به مقامات دولتهای اتریش، بلژیک، چک، دنمارک، بریتانیا، فنلاند، فرانسه ، پولند، لوکزامبورگ، آلمان، نروژ، ایتالیا، سوئد و اسلواکی ارسال شده است.

نخست وزیر هنگري در توضیح این اقدام دولت اين كشور اعلام کرده است که سیستم پناهندگی هنگري حجم و مسئولیت زیادی را نسبت به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بعهده گرفته و قادر نیست تا مدتی به تعهدات خود براساس مقررات دوبلین عمل کند.

 این تصمیم، درست یک روز بعد از آن اعلام شد که دولت هنگری رسما اعلام کرد که از پذیرش پناهجویان صربی به کشور خود سرباز خواهد زد و اجازه نمیدهد این پناهجویان وارد اين كشور شوند.

 اداره مهاجرت هنگری همچنان گفته است که در سال ۲۰۱۵از تعداد ۶۰۶۲۰پناهجویی که وارد خاک این کشور شده اند، ۹۹درصد آنان پناهجویان صرب هستند.

اکثر پناهجویانی که در هنگري درخواست پناهندگی کرده اند، پناهجویانی از کشورهای صربستان، سوریه و افغانستان هستند.

اتحادیه اروپا هنوز در قبال این تعلیق و جدایی هنگري از مقررات دوبلین واکنش رسمی نشان نداده است اما با تعلیق پذیرش پناهجویان دوبلینی توسط دولت هنگري عملا دولتهای اروپایی مجبورند از باز پس فرستادن پناهجویانی که طبق مقرارات دوبلین باید به هنگري فرستاده میشدند خودداری کرده و پرونده درخواست پناهندگی این دسته از پناهجویان را در کشور خود مورد بررسی قرار دهند.

در سالهای اخیر انتقادات زیادی به سیستم پناهندگی اين كشور و عدم رعایت استانداردهای اولیه در مراکز پذیرش وارد شده و دولت هنگري زیر فشار انتقادات زیادی از جانب سازمان های مدافع حقوق انسانی و پناهندگی و اتحادیه اروپا بود.

این خبر اگر چه برای پناهجویان دوبلینی که در کشورهای اروپایی در خطر بازگشت به هنگري هستند خبر خوبی است اما برای هزارن پناهجوی صربی که دولت هنگري اعلام کرده اجازه ورود به خاك هنگري را به آنها نمیدهد تکان دهنده و فاجعه آمیز به شمار می رود.

مطالب بیشتری در این بخش